0-3 Yaş Kitap Kurtçukları için Tavsiye

Bu ufaklık biraz büyüdüğünde kitap seçmenin hem daha kolay hem daha zevkli olacağına inanıyorum. Sebebi ise hem "gerçek kitap" seçeneğimizin çok daha fazla olacak olması hem de beyimizin tercihlerinin belirginleşecek olması... Yine ciddi bir iş olacak orası kesin! Şimdi ise çocuklar için değilde "çocuğuma kitap almalıyım" hevesi ile kendini sokağa atmış biz taze anneleri tavlamak için hazırlanmış gibi duran allı, pullu, tüllü ama içi yanlışlarla dolu üstüne üstlük bir kucak dolusu para olan kitaplar içinden gerçek kitapları bulmak gerçekten zor. Hele elinizde benim gibi bir kitap kurtçuğu varsa emek istiyor gerçekten :) Bu konuda en çok İş Bankası yayınları imdadıma yetişti diyebilirim. İş Bankası'nın Pisi Kedi ve Pocoyo serileri eminim benim bahsedeceğim seriden çok daha fazla satıyordur. Onları eleştirmeyeceğim. Pocoyo serisinden değil ama Pisi Kedi serisinden biz de aldık. Demir onları da seviyor ama yukarıdakilerin yeri başka bizde :) Benim en çok zorlandığım çok küçük çocuklar için hazırlanmış ama yine de hikaye bütünlüğü olan kitapları bulmaktı. Ya Pisi Kedi serisi gibi her sayfada tekrar tekrar aynı eylemleri söyleyen, (Pisi kedinin her sayfa da başka bir şeyi sevdiğini söylemesi gibi...) bütünlük taşımayan ya da 1 yaş civarının dikkat süresini zorlayan uzunlukta hikayeleri olan kitaplar buluyordum. Yaratıcılığınız ortalamanın üstündeyse herhangi bir kitaptan siz de bir hikaye çıkarabilirsiniz tabi. Ama uydurduğunuzu anladığında "Lütfen kitabın metnine sağdık kalalım!" dercesine yazıları gösterip, uyaran bir çocuğunuz yoksa :)

İlk olarak, İş Bankası'nın Orman Masalları serisini keşfetmeden önceki ilk aşkımız olan başka bir yayın evine ait "Minik Arkadaşım Şirin Ayı" dan bahsetmemek haksızlık olur :) Çok okuduk onu... Parmaklarımızla şirin ayıya bal kokusu takip ettirip, kovanı ağaç dalında bularak, elimizi kovana daldırıp bal yediğimizde henüz yaşımızı bile doldurmamıştık :) Daha ağzımızdan ilk kelimelerimiz tam olarak dökülmeden bu kitap sayesinde ilk masal kuplemizi anlattık :) Daha sonra bu kitaba olan sevgimiz nedeni ile hiç bakmadan aldığımız "Minik Arkadaşım Şirin At" tam bir fiyasko olunca serinin diğer kitaplarını almadık. Ve yeni arayışlara girmişken Orman masalları serisi ile tanıştık. İyiki de tanıştık. Hem çizimleri çok güzel, hem abartıya kaçmadan aralara yerinde serpiştirilmiş yaldızlı figürler( yıldız, ateş böceği gibi), minik çocuğu cezbederken aslında bir kitap olduğunu unutturmayacak dozda tutulmuş. İdeal uzunlukta hikaye bütünlüğü zaten çıkış noktamızdı :) Bir de kafiyeli, ahenkli cümleleri hem ufaklığın ilgisini çekiyor hem de bana sorarsanız ufaktan bir şiir sevdirme girişimi gibi duruyor. Ayrıca seri de Baykuş ile geceyi, Ay'ı, yıldızları, Tilki ile gündüzü öğreniyoruz. Tavşan ile kışın kartopu oynamayı, paltoyu, eldiveni atkıyı, Tilki ile baharı, pikniğe gitmeyi, kelebeği, çiceği öğreniyoruz. Tam da istediğim gibi hikaye içinde kavramlar. Bir sayfa da kabak gibi bir palto, bir sayfa da tek başına asılı bir piknik sepeti durmuyor. Bana o kitaplar ansiklopedi ya da sözlük gibi geliyor. Tabi ki her çocuğun ansiklopediye ve sözlüğe de ihtiyacı var :) Anlatmak istediğim, ihtiyacınız 0-3 yaş romanı ise bu seri size uygun :) Ve bu yaş grubu için roman bulmak gerçekten zor :)

Eee tabi siz özene bezene kitap seçersiniz. Ama O iki üç günlük ziyaretimizde kitapsız kalmamak için halası tarafından marketten kapılmış başı sonu belli olmayan bir Nemo kitabını ballandıra ballandıra anlatır :)
Bu arada halamız kütüphanemizin en büyük bağışçısıdır. Hatta kurucusudur :) Kötü kitaplar alıyor "kakaş" hala gibi anlaşılmasın diye özellikle not düşmek istedim :)


Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :)
Paylaş

6 Response to "0-3 Yaş Kitap Kurtçukları için Tavsiye"

  1. Pelin 25 Mayıs 2010 23:21
    Ozellikle kitap, muzik ve de sinema soz konusu olunca arsivini gelistirme hususunda kendi adina da dur-durak bilmedigi icin Halasinin daha coooooookkkkk bagislarda bulunacagi garantidir, emin olun :) Ama cocugu olmadigindan, bu konuda tecrubesiz biri olarak her zaman isabet saglayamayabiliyor, bazen karavana da oluyor maalesef :) Bazen de 'Nemo'da oldugu gibi bizim icin karavana olan, bir nedenle Demir Bey icin tam isabet olabiliyor:)) Bu arada, Mickey Mouse serilerinde ne asamada oldugunuzu da merak ediyorum, gokkusagi renkleri coktan tamamlanmistir artik herhalde hmmm? :))
  2. Evrim 25 Mayıs 2010 23:43
    Bizim de çok karavanamız oluyor :) Deneye yanıla öğreniyoruz işte. Daha sonra onları da yazacağım senin aldığın iş bankasının hareketli serisini de beğeniyorum mesela. Bunlar roman iken onlar da Demir'in "penguen" i diyelim :P Bizim gibi onun da ihtiyacı var arada kafa dağıtmaya değil mi? :P Sadece ilk sırayı bunlara vermemin sebebi bu kısalıkta hikaye kitabı bulmakta zorlanmamdı. Tubitak kitapları için yorum yapmak için ise biraz zamana ihtiyacımız var. Sadece ben şahane sesim ile " Yagmurlu bir gündü, tıpkı bu gün gibi...." diye mırıldanırken "yağmurlu bir gün" kitabını getirdiğini söyleyebilirim. Ama sonuna kadar takip etmiyor henüz. Şimdilik o ayarda kitaplar içinden sonuna kadar bir tek " Mavi Fil Tombik" i takip ediyoruz ve çok seviyoruz:) Yine İş Bankası'nın...

    Mickey mouse gelince biraksak tum gun izleyecek diye endiseliyim :( Detaylari ben sana anlatirim :)
  3. Zeynep 26 Mayıs 2010 10:38
    Tavsiyen üzerine küçük baykuş ve tilkiyi edinmiştik. Totosu yer görmeyen oğlum tarafından tilki pek kabul görmedi , baykuş ise içinde aydede ve yıldızlar olduğu için revaçta :)Bu haftasonu pikniğe giderken Tilki yi de götürüp ilgi alaka yaratmayı planlıyorum, ne dersin tutar mı bu plan sence? :))
  4. Evrim 26 Mayıs 2010 11:23
    Bizim de serinin tilkisi ilk favorimizdi. "Pıypıy" kelebekten ötürü :) Bu arada kitap ile sokağa çıkmak bence süper fikir. Kitap konusunda Sabiha Paktuna'yı dinlemesek de şöyle haklı olduğu bir nokta var; üç boyut algısı önemli gerçekten. Mesela ben şöyle bir şeyi keşfetmiştim. Demir biliyorsun araba delisi. Minikcik bir araba figürünü tanıyor hatta 1/8 araba resmini tanır. Ama bir gün önden çekilmiş araba resmini tanıyamadığını farkettim. Kitap ile değil ama ön cehpheden ve yandan çekilmiş hafıza kartları ile sokağa attık kendimiz. Çok işe yaradı :)
  5. YesiM 26 Mayıs 2010 13:37
    Evrimcim sayende haberim oldu benim de bu kitaplardan, malum buralarda Turkce kitaplardan uzagiz. Ela uyuyan kucuk tavsan kitabini cok sevdi, getirip getirip oku diyor bana :) Bu arada eve gelince farkettim ki, bizdeki Ela'nin favorisi olan kitaplardan birkaci da Debi Gliori'ninmis, tabi Turkce olunca daha baska oldu o ayri. Bakalim bu haftasonu guzel kitaplar bulacak miyiz :)
  6. Evrim 26 Mayıs 2010 17:44
    Super, cok sevindim :) Yine degisiriz o zaman. Hem boyle cocuklara da iyi oluyor, degisiklik oluyor. Bu arada ben cok heyecanliyim, cok umitliyim hafta sonundan :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...