Bir tek silahım var, O da yemek yeme(me)k mi dersin?

Yanda gerçeği tüm çıplaklığı ile göstermek için seçtiğim resimdeki gürbüz tosbağa yemek yemiyor desem beni ne kadar ciddiye alırsınız bilmiyorum ama yemiyor işte :) Hem de ben memeyi günde ikiye indirdik, azalan iştahı biraz olsun artar diye düşündüğüm günlerde tamamen kesildi. Oysa yemekle aramız hep iyi olmuştu bizim. Beş dakikada yer bitirirdik. Ne oyuncak sallardık, ne ici bücü yapardık. Yemek yerken sadece yemek yer ve bitirirdi. Kimini çok, kimini az severek yerdi ama yerdi hepsini... Şimdi ise ne sevdiğini yiyor, ne sevmediğini... Daha masaya otururken başlıyor kaprise; onu getirin, şimdi onu götürün kitabı verin. Bu da olmadı televizyon açın(!)... Daha görmediği kaşığa burun kıvırıyor, tabağı masadan atıyor. Hiç üzerine düşünmediğim, kafa yormadığım, araştırma yapmadığım bir mevzuydu yemek! Sadece doktorumuzun tavsiyelerine uyuyordum. Olabildiğince doğal mevsim sebzeleri, kırmızı et olarak kuzu eti, peynirlerden keçi peyniri, bulabilirsen iyi tavuk veya balık bulamıyorsan çok da önemli değil, yağ olarak zeytinyağ, tuz olarak kaya tuzu kullan, seninle sofraya otursun, tek başına çorba bir öğününüz olmasın, yemeyeceğin karışımlar verme, kendine yaptığın gibi yap hatta kendine yaptığından ver,rondo kullanma... Temel hatları ile bu kadar! 7 aylıkken başladığımız yemek mevzumuz gayet sorunsuz gidiyordu ta ki 15-16 civarına kadar. Rondosuz (uzayan yaprakları nedeni ile ıspanak hariç :) ), hazır mamasız, ebegümecisinden pırasasına, brüksel lahanasından ısırgan otu yemeğine kadar herşeyi sorunsuz yedik. Sınırlarda gezen demir değerimiz nedeni ile acaba mı diye sunduğumuz pazıya bile bayıldık mesela!

Eeeee ben de yemeyen çocuk görmedim ki! Şimdi daha yeni yeni konuyu okumaya başladığım yerde görüyorum ki yemesinin azaldığı ve en son hiç yemediği 3-4 günlük dönemde yapılması ve yapılmaması gereken bir çok şeyi yapmışım... Yanlışlar; ısrar etmeyin, bir şeylerle uğraştırıp daldırarak yedirmeyin, yemezse başka bir şey sunmayın (sunacaksanız başta seçenek sunabilirsiniz), mama sandalyesinin ya da yenilen ortamın dışında alakasız bir yerde yemek vermeyin, bu konuda ki hassasiyetinizi belli etmeyin, somut ödüller sunmayın -yemek yersen şuraya gideceğiz, şunu yapacağız gibi- Hepsini yaptım ben :( Herhangi birinin işe yaramadığı nokta da dönüp bir araştırdım. Mesela "Zorda kalıp televizyon bile açtım ama öyle aptal aptal ağzını açması hiç hoşuma gitmedi" diye arkadaşıma serzenişte bulunuyordum ama beyimiz onun bile gardını aldı. Hem televizyon açtırıp hem yedirmemi de engelleyebilir duruma geldi kısa sürede... İçime dokunan sakıncalı anlık çözümlerim de işe yaramıyor artık. Gerçekten çözmem gereken bir sorun karşımda öylece duruyor.

Hani her diyete pazartesi başlanır ya işte öyle başladık bu gün :) İlk günümüz şöyleydi.

KAHVALTI
Peynirli omlet
Cherry domates
Fırınlanmıs peynirli ekmek
Ihlamur

Sonuç; iki minik parça omlet yendi ve ıhlamur içildi. Israr edilmedi. Sofradan kalkıldı. Meme istendi, verilmedi...

ÖĞLEN


-Buharda pişmiş patatesler ile yapılmış tereyağlı sütlü püre
-Yine buharda pişmiş sonrasında rende domates ile sotelenmiş somon
-Yandaki gibi sunum.
not:Önceden sunumsuz bile sevdiği bir yemekti.










Sonuç; Dark Night'da Joker'ın Harvey Dent'ın yüzünü getirdiği hal kadar eksilmiş yemek :) Yüzümüze, çatala, tabağa bulaşanlar çıkınca mideye inen takribi iki çatal ediyor.







IKINDI
Bir minik kase yoğurt hapur küpür yendi.

AKSAM
Öğlen yenmeyen yemek bambaşka sunum ile elden geçti ve yanına tavuklu bir yemek alternatif olarak sunuldu. Balık iki çatal yendi. Israr edilmedi. Normalde 9:30 da zorla uyutulan aç bünye 7'de uyumaya yeltendi. Banyo vs ile 8'e kadar zorla tutuldu, emip uyudu.

İlk gün Demir 1-0 önde gibi... Ama O inatsa ben de onun annesiyim. Bakalım rövanşı kim alacak? Hep şunu tekrarlıyorum kendi kendime; Hiç bir çocuk açlıktan ölmedi!, Yemek iç güdüsel bir davranış!, Yemeği ve dolayısı ile seni kullanmasına izin verme....

Bir yandan da bu büyük değişimin sebebini bulmaya çalışıyorum. Aklımda iki büyük seçenek var;

- Birincisi meme ile denk gelmesinden dolayı "Ben yine 7/24 istediğim zaman bir fırt çekmeyi istiyorum" açlık grevi mi bu?

- İkincisi "Ben büyüdüm, bir bireyim, beni onunla bunla kandırıp yediremezsin,kül yutmam, asıl madem bu kadar hassasın ben seni kandırıp, istedikleri mi yaptırırım, bir de üstüne yemem, hem benim de kendime ait zevklerim var, ben istediğimi istediğim zaman yerim" halleri mi?

- Hepsi ( bu seçenek dayı için geldi :) )

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :)
Paylaş

2 Response to "Bir tek silahım var, O da yemek yeme(me)k mi dersin?"

  1. duygu 18 Mayıs 2010 19:37
    evrimcim demir bu menüyü ve sunumu reddettiğine göre bir sıkıntısı olmalı, diş çıkartıp çıkartmadığını kontrol et istersen biliyorsun çocuklar diş çıkartırken (özellikle azılar) iştahsızlık yaşarlar. bu durumun biran önce geçmesi dileğiylee
  2. Evrim 19 Mayıs 2010 22:47
    Disleri daha yeni 16 ladik. Ikinci azilar icin de cok cok erken degil mi? Ortalama 27. ay da cikar diyorlar. Hadi biz ortalamanin biraz onunde cikariyoruz disleri de 2 yas olsun olsun. Yine de daha olmali. Olsun lutfen :)) Yeni dis istemiyoruz bir kac ay :))

    Bu arada en son cikan kopek dislerinin 3'u epey buyudu. Biri biraz daha minik gibi? O zorlamaya devam eder mi acaba hala? Onu dusnmedim hic bak...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...