Dokunmak güzeldir! Öpmek daha da güzeldir! Çocuğun tarafından öpülmek paha biçilemez...

Son bir kaç aydır Demir öpme işini iyice geliştirdi. Islak, "muuuuuaaaa" efektli, vakumlu... Her akşam babamız işten geldikten sonra öpüşme seanslarımız başlıyor. Bayılıyor öpmeye, öpülmeye... Biz de inadına köşe koltuğun bir köşesine ben, bir köşesine Berk oturup garibimi yoruyoruz. Bir ona, bir bana... :) Derken dün akşam son noktayı koydu Demir. Seansın sonlarına doğru köşe koltuğun köşesinde buluşmuştuk ama hala çocuğu rahat bırakmamıştık :) İki koca yetişkin, dudaklar uzatılmış "beni, beni" diye... Doyulmuyor ki! Derken Demir saçlarıma elini dolayıp aldı dudaklarımı yapıştırdı babasının dudaklarına! 33 yaşında iki yetişkin aldık mı 1,5 yaşındaki çocuktan dersimizi!!!



Zaten başından beri hep vıcık vıcık oldu ilişkimiz. Hep sevdi dokunmayı, dokunulmayı, sarılmayı... Sadece bize değil; arkadaşlarına, arkadaşlarının annelerine, oyuncaklarına, köpeklere, kedilere... En son ıslak, vakumlu öpücükle de taçlandırdık durumu :) Bir de kedi gibi kucağımıza yatıp boynunu açarak koklayın, öpün demeler, ayağını uzatıp öptürmeler yok mu? Mest oluyor mest :)


Neyse çok hoşuma gidiyor bu durum hem de çoook. Hele Sabiha Paktuna Keskin'i okudukça daha da çok :) Bilen biliyor saklamayacağım. Bu işe hayatını adamış, çok okumuş, hatta çok okutmuş bir kişiyi beğenmiyorum demek haddim değil ama uygulanmasına karşı çıktığım tavsiyeleri var diyelim. Onların konusu bambaşka ama örnek vereyim sadece; 3 yaşına kadar kitap yok, aynı odada uyuyun gibi...

Ama dokunmak ile ilgili söyledikleri hoşuma gidiyor :) Ayşe Arman ile yaptığı bir röportajdan dokunmak ile ilgili söylediklerinden parçalar alıyorum. Röportajın tamamını buradan bulabilirsiniz.

...
* Siz çok güçlü bir kişiliksiniz, maniple eden bir anne olmadınız mı?
Hayır, sadece çok seven bir anne oldum. Çok dokundum, hep dokundum. Bu serginin açılışına gelmeyi kabul etmemin nedeni de, teması: “Dokunmak”. Dokunmamın hayattaki en önemli şeylerden biri olduğuna inanıyorum. Eğer beni buraya çağırmasalardı, beni bir gün bir elektrik direğine çıkmış, “Dokunmak çok önemlidir!” diye bağırırken bulacaklarına eminim!
...
"Dokunmak çok önemli. Bebek, 10 buçukuncu günden itibaren anne karnında sıvılara dokunarak kendi motor sistemini geliştirir. Orada dokunma duygusunu hissedemiyorsa, gelişemez.
* Hamileyken de babanın annenin karnına dokunmasını hisseder mi?
Tabii tabii...
* Peki, bir çocuğa hiç dokunulmazsa ne olur?
Fena olur. Sevgiyle dokunulan çocuğun zihni gelişir, etrafı açılır. Zekanın ve zihnin gelişmesi için kitabi bilgi değil, inceleme ve araştırma kabiliyetini öğretmek gerekir. Bu da dokunmakla, sevgiyle sağlanır.
* Bir çocuğa gereğinden fazla dokunmak zarar verir mi? Hani sürekli anne-çocuk yapış yapış...
Çok güzel bir şey bu. Ama tabii dikkat etmek lazım çocuğu sıkabilir de. Oğlum kız arkadaşıyla geldiğinde, ona çok dokunmamam lazım.
* İdeal olanı ne?
İçinizden geldiği gibi davranmak.
* İçime sokmak istiyorsam çocuğumu...
Sokun... "
...
"Ben mesela işe giderken kızıma bir çakıltaşı bırakırdım her sabah. “Bu benim” derdim, “Beni temsil ediyor”. Çünkü onu beraber bulmuştuk, kimseye göstermiyorduk, aramızda bir sırdı, cebine koyuyordum. Geldiğimde ilk iş, kızım taşı gösteriyordu, “Bak burada, hiç yanımdan ayırmadım”. Oğlumla da bir bağ çubuğumuz vardı. Aslında bu doğada da var, çocuk battaniye emiyor, annesinin tülbentini emiyor. Orada bir duyu daha var, özellikle de 0-3 yaşta çok önemli: Koku. Kokunuzla kalın. Bazen çocuklarımız bir oyuncaklarına bağımlı olur, o oyuncağı yıkamaya, temizlemeye çalışırız. Yapmayın, onu kokusuyla, dokusuyla bırakın."
...




Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :)
Paylaş

2 Response to "Dokunmak güzeldir! Öpmek daha da güzeldir! Çocuğun tarafından öpülmek paha biçilemez..."

  1. Adsız 19 Mayıs 2010 20:54
    bu doktorun mış gibi yapmak terminolojisine uygun tavsiyeleri beni hasta ediyor. ben de dokunun tavsiyesine bayilmakla birlikte, sadece ve sadece cocuk sabun kopugunden bir dunyada yasasin diye yalanlarla ozene bozene yonlendirilmis ortamlar yaratmasina siddetle karsi cikiyorum
  2. Pelin 20 Mayıs 2010 00:43
    Demir baska bir cok cocuga gore daha fazla dokunulmaktan ve dokunmaktan hoslanan, sevgisini de gosteren bir cocuk ve bu onu cok cana yakin yapiyor, insanin hakikaten icine sokasi, yiyesi geliyor :) Size hak veriyorum o yuzden, insan doyamaz ama Demir'in hareketi de muthis yani :)) Bu arada yonlendirilmis, - yani 'yapay' - ortamlar konusunda Adsiz'a katildigimi belirtmeden gecemeyecegim...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...