Para ile değil sıra ile...

2008 doğumlu çocuklar 2010-2011 öğretim yılında okula başlıyor burada! 27 Ekim ile ucundan sayılabilecek bir zamanda yakalayan Demir'im de bu yıl başlayacakMIŞ! Berk, belediyeden okullar ile ilgili bir broşür aldı. Biz ona ansiklopedi diyelim :) Oturdum çalıştım. Öncelikli kriterim "el kadar bebe çok uzağa gitmemeli!" oldu tabi ki. Sonra Berk Katolik okullarının çok iyi olduğu duyumunu almış. Tek tek sitelerine gire gire, Felemenkçe yazıları google translate de çevire çevire bakındım civar okullara. En iyisinin salon camından baktığımızda gördüğümüz okul olduğuna karar verdik:) Devlet okulu ücretsiz. İlk okulda yapılan sporlar; yüzme, basketbol, buz pateni, korfbol, skateboards, futbol, bowling, tırmanma, tenis, kayak, binicilik. Sanat eğitimi; müzik(Vokal, gadgets, dans, ritim, temel müzik teorisi), resim, tiyatro, drama, el sanatları... Yanında biraz matematik, felemenkçe eğitimi. İlk okul bittiğinde 6. seviye Fransızca.... Daha ne olsun, biz böyle devlet eğitimi mi gördük dedik. Bizim gibi bir şeyleri denemek için 30 kusur yaşını beklemesin, her şeye bir dokunsun, tadına baksın istediği varsa ilerlesin dedik... Berk ile gittik okula hemen! Görünce de içime sindi.Fakat 2008 doğumlular için açılmış 25 kişilik iki sınıf ta dolu. 22 kişi de yedekte bekliyor. Biz de 23. olduk! Şans, belki %10 dedi kadın! Eeee burada işler para ile değil sıra ile... Eğer bir gün ikinci coçuğu burada yaparsam en iyi kreşe ve en iyi okula gidecek bakın buradan söylüyorum. Hamile olduğumu öğrendiğim gün damlayacağım kreş kapısına...

Belçika'da çocuk yetiştirmek ile ilgili ayrı bir yazı yazacağım. Sürekli erteliyorum. Çünkü özenli bir yazı olsun istiyorum. Amacım çocuk yetiştirme de Türkiye gerçeklerinin aslında düşündüğümüzden de kötü olduğunu göstermek ve bir kaç anneyi bile olsa silkindirmek olacak. Aslında kendi sorumluluğumuz diye algılayıp yaptığımız ve devletten beklemeyi aklımızın ucuna bile getirmediğimiz bir çok şeyin aslında hizmet olarak ücretsiz sunulabildiğini.... Hatta düşünemediklerimizin bile! Mesela benim adıma oyuncak kütüphanesi kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi! Neyse bu burada 2-3 cümle ile geçilmeyecek bir konu. Daha fazla ertelemeyeyim, sorumluluk hissedeyim diye buraya not aldım sadece :)))

Şimdi ben ansiklopedime döneyim. Yeni okul bakayım :((


Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

3 Response to "Para ile değil sıra ile..."

  1. YesiM 16 Haziran 2010 09:48
    Bak ben de telas yaptim simdi, okullardan birine bu cuma gidicem ama esas istedigim okulun acik gunu agustosda, bekleme listesi de yok dediler ama ne yapsam bilemedim bak simdi...Ay bunlar okullu mu olucak bi de,o kadar buyuduler mi yahu?!
    Masasina oturmus resim yapan Demir'i de severim ben :)
  2. Selin'in annesi Pelin 16 Haziran 2010 13:01
    Evrimcim, bir an ben de dusundum, ben aslinda seneye bakmaya baslayacagim. Ama senin benden once bu yildan geciyor olman, bana vereceign bilgiler icin cok onemli olacak :) Ben biraz daha onceden konusmustum bu konu icin, bir gorusutugumuzde bilgi alisverisi yapalim. Her ne olursa olsun Flaman kisiminda egitimin Valon bolgesine gore daha kaliteli oldugunu bir cok kisiden duydum, yani iyi bir bolgedeyiz. Bir de ben cocuk dagilimina bakarim sanirim okul secerken; yani cok yogun fasli cocuklar vs olsun istemiyorum. Son olarak, kimi okullar yatakli olabiliyormus ogle uykusu icin - bunlar genelde devlet okullarindaydi sanirim- hani 1-2 saat ogle uykusu olsun dersen aklinda bulunsun. Yok ben cikinca 3 gibi uyuturum diyorsan, o zaman cogu sana uyacaktir sanirim. Neyse dusungumden fazla yazdim sanirim, kolay gelsin okul seciminde. Sevgiler, Pelin
  3. Evrim 17 Haziran 2010 21:02
    Yaa sorma Yeşim Antwerp'e özel bir durum mu bilmiyorum ama kadın bir çok okulun dolu olduğunu ima etti. Üzdü bizi :( Bir de bir merkezin ismini verdi hangi okullarda kontenjan varmış öğrenmek için... Bu arada hakikatten ya bize küçücük geliyor, okul bakmak bile tuhaf geliyor ama baksana millet bakmış, seçmiş yazdırmış bile...

    Pelincim, ben de aynı şeyleri düşünüyorum. Öyle bir okula kalmak zorunda kalırsa diye endişeleniyorum şimdi:( Uyku mevzu hiç aklıma gelmemişti ona da bakayım. Bizim gibi geçe kalma derim. Yani önümüzdeki sene ocak-şubat aksiyon al derim :)) Görüştüğümüzde konuşalım mutlaka :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...