Uçan Kaçan Zihin Açan Süpersonik Aynı Zamanda Organik Bisküvi

Acıklı meme hikayemizin efkarını dağıtalım, tatlı mamalardan bahsedelim biraz da...

Kaçabildiğimiz kadar kaçtık şekerden ve ara öğünden. Hem doktorumuz "Anne sütü dışında ara öğün yok, yemek üzerine kurulmuş sadece bir sonraki öğünü bekleyen bir hayat yok" diyordu hem de kilomuz -ne kadar sağlıklı yapılırsa yapılsın- unlu, şekerli (pekmez, bal, hatta fazla meyve bile dahil) gıdalara çok izin vermiyordu. Bense abarttım... Mesela hani taze fasulye gibi zeytin yağlı yemeklere bir tutam şeker atılır ya onu bile katmadım. Komik oluyorum bazen! Ama aşağıdaki -tabi ki soldaki- ilk 6 ay sadece anne sütü almış ve ek gıdaya geçeli de sadece 2 ay olmuş bir çocuk. Hem de meyveyi sadece kahvaltıda yemiş, ara öğün olarak salatalık bile yememiş, hatta bir önceki ay doktorun kulağımızı çekmesi ile eti bile çok azaltılarak neredeyse sadece sebze ile beslenmiş bir çocuk... Şimdi bu Muhteşem Süleyman'a oturulup sağlıklı diye şeker yerine pekmez konularak "Yararlı, Masum, Besleyici" bisküvi yapılır mı? Yapmadım Ben de...

oncesonra

Sonra benim süt azaldı, Demir hareketlendi, iştah azaldı, anne direndi derken sonra yukarıdaki -tabi ki sağdaki- canavar oldu elimizde. Gündüzleri sadece sabah uyandığında emzirmeye başladıktan sonra öğün aralarında, her gün ve çok düzenli saatli olmamak ile birlikte içinin kıyıldığını belli ettiği zamanlarda meyve veya yoğurt vermeye başladım. Ama sonradan maymun gözünü açtı! Başka şeylerde isterim dedi, ben de insanım dedi ve sonunda anne insafa geldi. Bu arada rutinden bahsediyorum tabi ki dışarıda bizim yediğimizden istediği zaman verdiğimiz bir kaç parça patates kızartmasından ya da ev gezmelerinde yediği bir miktar kekten bahsetmiyorum. O kadar da gaddar değilim, son üç dört aydır! Yaptığım aslında sadece en başından beri "Aman bir yeri şişer, aklı kalır" diye açıkça talep etmediği halde bizim yediğimiz her şeyin tadına baktırmamaktı. Onu da bilsin, bunu da bilsin demedim. Elbet öğrenecekti, çok da lazım değildi zaten. Öğünlerini yeterince çeşitli yiyordu, bu da yeterliydi. O da içeceklerimiz dışında yediklerimize pek sulanmadı. Mesela dün akşam eve söylediğimiz pizzadan bir yudum da ben yiyeceğim demedi. Karnı toktu çünkü ve teklif etmeme rağmen reddetti. Eğer ayarlarını biz bozmaz isek çocukların yemek uyku vb temel ihtiyaçlarında bizden daha sağduyulu olduğunu düşünenlerdenim. Ama işte son bir kaç aydır yediğimiz her şeyi değil ama öğün aralarındaki atıştırmalıkları denemek ister olunca madem artık böyle abur cubur yiyecek en azından çocuklar için yapılmış görece daha doğal bir şeyler yesin dedim. Organik çocuk bisküvisi aldım. Kısa sürede "Bittü, bittü" diye gezer oldu. Ağustos başında acıktığı zaman yemek değil bisküvi isterim demeye başlamıştı şimdi ise sanırım iştahı çok açıldığından her yemek sonrası ister oldu . Hoppalaaa! Eeee daha yeni başlamıştık! Hemen anneye iş düşmesi, bunu da düzene sokmak için ne yapabileceğini düşünmesi mi gerekiyordu? Eeee mecbur düşündüm. Şöyle bir yol izlemeye karar verdim. Tek bir çeşit verdiğimde ona çok bağlanıyordu, saplantı gibi ve abartıyordu... Bu çocuk babası gibi "ya hep ya hiç" felsefesinde olacak diye endişeleniyorum bazen. Çivi çiviyi söker çeşitlendireyim bari dedim. Evde yapılmış farklı çeşit bisküviler, kek, kurabiye, poğaça gibi.. Zaten annem epeydir "Oğlum söyle annene sana kek yapsın" deyip duruyordu. Bense öyle şeyleri evde bulundurmayı hem bizim hem de onun için istemiyordum. Ama ne yapalım annelik, babalık zor. Mecbur artık kek, kurabiye yiyeceğiz :)

Bu hafta başladık bakalım. Bir bisküvi, bir kek sonra bu gün bir kez daha bisküvi... Ama ne bisküvi. Uçan kaçan, zihin açan,süpersonik, aynı zamanda sapına kadar organik bisküvi... Bakalım ne zaman gevşeteceğiz ipleri. Ama şimdilik böyle. Bunca zamandan sonra bünye daha fazlasına izin vermiyor. Yavaş, yavaş...

Bisküviye gelmeden önce burada organik gıda bulunabilirliği, ürün çeşitliliği ve fiyatı Türkiye'den çok farklı. Bizim genellikle tercih ettiğimiz Delhaize Market zincirinin organik ürünler içeren "Bio" adında bir ürün markası var. Bu markanın, ürünlerin alt çeşitleri hariç 650 adet referans ürünü var. Hamburger köftesinden, soya sosuna, ketçaptan, donmuş gıdalara hemen her şeyin organiğini bulabiliyorsunuz. Ayrıca bunların fiyatları Türkiye'deki gibi normal üretimin 2-3 katı değil. Sebeplerini hiç tartışmayacağım. Bunları anlatma sebebim sadece bir bisküvi için bucak bucak gezip, kucak kucak para veren bir sapık değilim demek aslında.

Bu kadar işkence yeter şimdi bisküvimize gelelim ;

Organik Un ( 10 tepeleme kaşık)
Organik Tereyağ ( 100 gr)
Organik Yumurta ( 1 adet)
Organik Bugdağ Şurubu ( 1 çay bardağı)
Organik Vanilya ( 1 tutam)
Veeee bisküvimizi süpersonik yapan yegane malzeme
STUDENTENHAVER!!!

Dümdüz Türkçeleştirirsek Öğrenci Arpası :)) Bir çeşit kuru meyve ve çerez karışımı. İçinde amazon fındığı, siyah ve beyaz kuru üzüm, kızılcık kurusu, kaju, badem, antep fıstığı, brezilya fıstığı, fındık, kuru kayısı, yaban mersini, kuru elma ve ceviz var!!! Bu karışımın zihin açtığı söyleniyor wikipedia'da. O yüzden de adı öğrenci arpası herhalde. Ben bisküviye ya da başka bir şeye koymak için almamıştım. Burada çerez gerçekten pahalı. Ondan biraz bundan biraz alsam dünya para olacak diye karışık görünce aldım. Demir Bey az az da olsa çok çeşitli yemiş olur dedim. Alırken zihin açtığından da haberim yoktu :) Ama ne Demir ne de biz sevdik bu arpayı... Biz deki gibi değil fındık, fıstık hep ham, kavrulmuş değil. Tam bisküvilik!

Ben de rondodan geçirip bisküviye koydum. Miktarı göz kararı...

Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak sayılabilecek bir hamur yapıyorsunuz. Serçe parmağı kalınlığında el ile açıp çay bardağı ağzı ile kesiyorsunuz. 175 derecede 20 dk hafif pembeleşene kadar pişiriyorsunuz. Çocuğa yedirip önüne 2.000 parçalı puzzle koyuyorsunuz. Sonuçlara inanamayacaksınız :))

2010-08-28
Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

1 Response to "Uçan Kaçan Zihin Açan Süpersonik Aynı Zamanda Organik Bisküvi"

  1. Başak Çelik 25 Eylül 2010 12:00
    Hmm, Ankara'ya Rossman diye bir market zinciri açıldı Evrim, bu Bio'lardan da getirmişler :) Referans oluyorsan, ben de alayım bari :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...