Na - Nasıl Yani?

Belçika flaman bölgesinde, ülkede yaşayan yabancılar için kurulmuş entegrasyon ofisi oturma izniniz ve kartınız çıktıktan sonra sizi ofislerine davet eden bir mektup gönderiyor. Mektup elinize ulaştıktan sonra üç ay içinde ofise gitmeniz gerekiyor. Belçika'da yaşamak için gerekli aklınıza gelebilecek tüm konuların (eğitim ve sağlık sistemi, haklar, kurallar vb) anlatıldığı bir uyum programı, dil eğitimi ve iş edindirme programı hakkında bilgi veriyorlar. Genellikle kendi dilinizde bir danışman ile bu programların detayını görüşüyorsunuz. Uyum programına katılma zorunluluğu eğitim ve kültür seviyenize göre değişiyor. Berk ve ben zorunlu tutulmadık. Ama en azından birimiz gitsin, giden gitmeyene anlatsın, faydalı olur dedik. Yoğun babaya külfet, bana ise Demir ile dolmuş hayatımın dışına çıkmam ve kafamı dağıtmam için fırsat olacağını düşünerek bende karar kıldık. Katılım profili nedeni ile Türkçe değil İngilizce kursu tercih ettik. Her şey iyi hoştu ta ki danışman ne zaman başlayabileceğimi sorana kadar... Berk atladı ve Demir okula başlayana yani Nisan'a kadar başlayamaz dedi. Danışman akşam kurslarını hatırlatınca nöbetçi olabileceğini, işten arayabileceklerini ve daha bir sürü şey saydı. İki yıl oldu daha bir kere bırakmışlığım yoktur Demir'i. Öyle kendim için gezmeyi, kuaförü, sporu geçtim zorunluluk halleri bile yok. Demir doğduğundan beri sinemaya, konsere gitmedim. Dışarıda Demirsiz bir akşam yemeği bile yemedim. Berk ile baş başa sadece bir kez Demir uyuduktan sonra halasına bırakarak kulak ağrım nedeni ile acile gittik! Şimdi ise Demir okula başlamadan uyum programına bile gidemeyeceğimi duyunca tepem attı. Danışmanın önünde başladık olurdu, olmazdı diye tartışmaya... Danışman öyle bir cümle kurdu ki ben her şeyi unuttum. "Gündüz kurslarına katılırsanız çocuğa kreş de ayarlıyoruz!" Na - nasıl yani?... Beni ücretsiz uyum programına ve 6 kur Dutch kursuna gönderiyorsunuz bu arada da ben rahat rahat kursa gideyim diye çocuğa da ücretsiz kreş ayarlıyorsunuz öyle mi? Hem de benim kursum ile aynı binada! Eşimin yapamadığını yapıyorsunuz yani. Peki, teşekkürler...

Benim kafam ne zaman kendim için bir şeyler isteyebilmek için çalışacak? Bazı kurumların dert çıkarmak için değil dert çözmek için var olduğunu ne zaman öğreneceğim? Bir Türk için zor hele benim için ekstra zor...

Sonuç olarak 8 Kasım'da eğer kreşi ayarlamada sorun olursa en geç Ocak ayında kurslarıma başlıyorum. Böylece Nisan da tam gün okula başlayacak Demir'i bu sürece hazırlama sorunumda kendiliğinden çözülmüş oldu. Onun için çok daha yumuşak bir geçiş olacak. Haftada 3 gün 3'er saat analı oğullu okullu oluyoruz :)

Zorlasak üste para verirler mi acaba???? :P

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

4 Response to "Na - Nasıl Yani?"

  1. Minerva 23 Eylül 2010 12:24
    Ay harika birşey valla. İkiniz içinde süper olacak. Hem sana hemde Demir e alıştırma turları olacak bu. Çünkü bebekle ile içi içe geçmiş hayatını tekrar kendine doğru yöneltmek zor oluyo. Ben senin kadar Barış la tek olmadım biliyorsun. Hep bir yardımcım vardı. Ve kendime ayırdığım zamanım. Ama ona rağmen 1 aydır hala zorlanıyorum Barış'ı kreşe bırakırken. Hala onu terkediyormuşum, yada " ya erkendi galiba başlamak için" diye garip psikolojilere giriyorum. Buna rağmen Barış bugün ilk defa bıraktığımda ağlamadı. ve hatta öğretmenine giderken bana el salladı. Sanırım o benden daha çabuk alıştı yeni duruma.

    Senin için bu süreç çok daha zor olacak. Ama sonuçta ikinizde mutlu olacaksınız. İstikrarlı olup yılmaman lazım.
  2. Feride 23 Eylül 2010 14:59
    arkadaşım yazılarını sürekli takip ediyorum ... her zaman beğenip aferin kıza ne güzel yazmış deyip işime geri dönüyorum .. ama bu yazına kayıtsız kalamadım ... nasıl yani sen Demir doğduğundan beri kendinine 1 2 saat bile ayırmadın mı ? ne yaptın kızım seeeennnn ... senin yerine ben çığlık atayım bari ...
  3. Evrim 23 Eylül 2010 15:26
    Demir ile çok gezdim, hani eve kapanmadım ama gerçekten onsuz baktığımda bir şey yok valla :( Sadece bir kere Duygu'ya 2 saat bırakıp şirkete görüşmeye gittim. Bir de buraya gelmeden hemen önce anneme günü birlik bırakıp vedalaşmam gerek arkadaşlar ile vedalaşmaya gittim. Hepsi budur. Berk'e ise bırakmışlığım yoktu. Bknz Bir sonraki yazım :)) O da hüsran...
  4. Başak Çelik 25 Eylül 2010 11:53
    Sondan başa okuyorum Evrim...

    Bence üste para için zorlama, bu kadarı bile şahane olmuş! Berk'e selamlar :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...