Bilimsel İlk Sobe

Çok eski değil ne blog okurluğum ne de yazarlığım. Hani arama motorlarında yaptığım aramalar sonucu bir kaç blog okumuşluğum vardı ama hiç birini düzenli takip etmiyordum. Yazmaya başlama sebebim ise hamile kalmam ya da anne olmam değil. Yurt dışına taşınmamız! Yani göz göze, can cana yapılan paylaşımların azalmasının benim bünyeme fazla gelmesi ile başladım. Kısacası baktım bir kaç eşi dostu maillerle sık sık taciz eder oldum, "Paylaşmam gereeek uleeen" diye dellenerek yazmaya başladım.

Yani yeniyim. Çok bilmiyorum bu işin raconlarını. Daha yenilikte gördüm takip ettiğim bloglarda "sobeleme" ve "Mim" lafını. Pek de sıklaştı, pek moda herhalde. Yeşim de beni sobelemiş, hem de bilimsel bir amaca hizmet edecek bir konuda....

1. Bir zamanlar “bebek günlükleri” vardı. Sizce bloglar onların yerini aldı mı?

Küçücük bir kızken özenip arada başlamışlığım olsa da düzenli bir günlük kendim için de hiç tutamadım. Oğlum için de... O yüzden günlük gibi bir konuda çok başarısız bir kişinin bu soruya vereceği cevabı pek dikkate almayınız derim :) Ama sanırım -belki de beceremediğim için- günlük daha gerçek, duygusal, özel geliyor bana. Yaşanmışlık, dokunulmuşluk... Onu daha gerçek yapan bir sürü ip ucu olsa gerek günlükte. Bazı yer de titreyen el, belki göz yaşı, bir karalama...  Ama sonuçta bu işi hiç beceremeyen ben bloga yazıyorum en azından... İyi bir şey yani bu blog :))

2. Blog yazarlığı ebeveynlik tarzınızı etkiliyor mu? Nasıl?

Aslında yazmak, duygularımı paylaşmak bana iyi geliyor. Daha huzurlu bir anne her zaman daha iyidir:) Ama bu okuduklarımın yani takip ettiğim blogların bana etkisinin yanında çok daha minör bir etkidir herhalde. Hem annelerin, hem çocukların benzer aşamalardan geçtiğini görmek, aynı konu üzerine farklı beyinlerden çıkmış çözüm önerilerini görmek, çözüm yoksa bile yalnız olmadığımı ve bunun doğal olduğunu görmek, bazen anne olmanın yanında insan da olduğumu hatırlamak bana çok iyi geliyor. Bunun yanı sıra kitap, ev içi aktiviteleri gibi konularda tavsiyeler almak, çocuk gelişimi üzerine gündemi takip etmek tabi ki anneyi bilinçlendiriyor. Kısacası hem psikolojik açıdan hem de bilgi edinme açısından faydalarını inkar etmek haksızlık olur. Ama buna tarzı etkilemekten ziyade belirlediğiniz çizgi de daha iyi bir anne olmanıza faydalı oluyor demek daha doğru olur.

3. Anne-baba-çocuk blogları blog dünyasını etkiliyor mu? Nasıl?

Açıkçası çok sanmıyorum. Biz daha çok anneler arasında çalıp söylüyoruz gibi geliyor. Doğum ve çocuk fotoğrafçılığı gibi çocuğa yönelik profesyonel işlerle uğraşan blog sahiplerini etkilediği kesin ama :)

4. Cocuk büyütmekle ilgili olarak, bloglar olmasaydı kesinlikle farklı davranırdım dediğiniz bir şey var mı?

Bir çok konu da okuduklarımın etkisi oluyor. Minik yönler veriyorum söylediklerime, yaptıklarıma. Mesela bazen bir annenin "Aman ha" dediği geliyor aklıma dilimi ısırıyor söylemiyorum, tutuyorum kendimi. Olumlu, olumsuz tecrübeleri değerlendiriyorum kesinlikle ama kesinlikle farklı davranırdım dediğim somut bir konu gelmedi aklıma

5. Anne-Baba olmak meslek mi yoksa üstlendiğimiz toplumsal rollerden biri mi?

Annelik, anne olmadan önce düşündüğümden çok daha meşakkatli bir "ŞEY" çıktı :) Sanırım dünyadaki bir çok kadının üstlendiği bir "ŞEY" olduğu için küçümsüyordum biraz. Ne kadar zor olabilirdi ki! Anne olduktan sonra anladım büyüklüğünü. Kelimeleri biraz değiştirerek sık, sık da sorarım eşime " Düzgün giden mutlu bir yaşantımız vardı. Demir doğduktan sonra neredeyse tamamen değişti. Hoşlandığımız bir çok şeyi yapamaz olduk. Şimdi sonradan çocuk sahibi olmak üzere eskiye dönelim deseler ne dersin?" diye. Her zaman cevap kesin, net ve benimkiyle aynı;HAYIR! Ya milyarlarca ihtimalden biri olarak sonradan gelen Demir olmazsa!!! Onsuz bir hayatı düşünemiyoruz. Bu yüzden buna ne meslek diyebilirim ne de rol. Sadece tanımlayamadığım bir "ŞEY" bu hem insanın mutlu olduğu hayatını külliyen değiştiren ve zorlaştıran ama bir o kadar da vazgeçilemez olan. Ama illa seçmem gerekiyorsa kesinlikle meslek değil...

6. Anne-baba-çocuk blogları, babaları nasıl etkiliyor?

Bizim babamızın söylenenler aklında kalmaz. Uçar gider... Çoğu zaman defalarca söylerim aynı şeyleri. Sinirlenirim bazen. Sanırım okudukları daha çok aklında kalıyor. Bu yüzden bize çok yaradı bu blog :)

7. Bloglar yoluyla gerçekleşen bilgi ve deneyim aktarımı büyükanne-büyükbabaların bilgi ve deneyimini değersizleştiriyor mu?

Bana göre, annelik aslında çocuğunu iyi tanıyorsan ve iç güdülerini iyi dinliyorsan tek başına yapman gereken bir şey. Bu konuda uzmanlar bile o kadar farklı şeyler söyleyebiliyorlar ki... Fikir birliği kesinlikle yok. Birinin yapma dediğini diğeri mutlaka yap diyor. Senin de kafan karışıyor. Bizim annelerimiz bu kafa karışma noktasında önündeki tek tecrübe büyükanne ve büyükbabalara başvuruyorlarmış. Bizim ise tecrübe kaynağımız bloglar sayesinde bol. Bu tabi ki bize güç veriyor. O kadar çok fikir içinden içgüdülerinizi de kullanarak size göre doğruyu bulmak daha olası. Tabi önünüzde bu kadar deneyim olup sadece tek bir tecrübeye bağımlı kalmayınca, büyükanne ve babaların deneyiminin önemini eskiye göre azaltıyor.

8. Anne-baba-çocuk blogları sözkonusu olduğunda, blog yazmayı daha ne kadar sürdürmeyi düşünüyorsunuz?

Aslında blogumu sadece anne blogu olarak başlatmadım. Adı da paylaşma ihtiyacımdan ortaya çıktığı için "Paylaşmam Gerek". Ama şimdilik annelik hayatımın neredeyse tamamını kapladığı için bu çizgide. Zamanla değişebilir ama paylaşma ihtiyacım olduğu sürece yazarım diye düşünüyorum. Kendimi azıcık tanıyorsam epey de sürer herhalde :)

9. Yazdığınız blog kapansa ya da kapatılsa bloglar yoluyla kurduğunuz sosyal ilişkiler devam eder mi?

Blog sayesinde edindiğim bir kaç arkadaşım başka sosyal paylaşım ağları üzerinden hayatıma girdi bile yani blog kapansa da devam edecek :) Türkiye'de yaşasak yüz yüze de görüşebilirdik aslında. Yani özetle hepimiz için çok özel olan anneliğimizi paylaşıyoruz biteceğini sanmıyorum bu yüzden

Modayı devam ettirmek ve çalışmaya katkıda bulunmak için benim de sobelemem gerekiyor sanırım. Zeynep sobe! Bir de not anne-bebek bloglarının cevabı annebabacocukbloglari@gmail.com. adresine gönderilecekmiş ki çalışmaya katkımız olabilsin.

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

0 Response to "Bilimsel İlk Sobe"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...