Oğlan Bizim - Kız Bizim

Doğum hediyesi olarak geldi bu el yapımı bez bebek bize. Demir'in ilk oyuncağı sayılır. Daha ilk günlerde soktum koynuna. Bir de yine doğumundan önce sırf nevresim takımına uyuyor diye aldığım minik, tüylü bir ayıcığı var. Araba ise neredeyse "Bu çocuğun neden hala bir arabası yok!" baskısı ile yaşından hemen önce girdi evimize. Sonuç bebeğin ve ayıcığın yüzüne bakmıyor. Ama hala yatağındalar! Araba sevdası ise beni düşüncelere gark ettirip bloga bu yazıyı (beni anlamanız için bu linki okumanız gerçekten önemli! ) yazdıracak, bir daha araba almamayı düşündürecek hatta ve hatta bu konuyu doktorumuza danışıp bana gülmesine sebep olacak boyutlara geldi.

Odasını duvarından mobilyasına, halısından nevresimine her şeyiyle krem rengi tonları yaptım. Sırf erkeğe mavi, kıza pembe dayatmasına sinir olduğum için. Gözlerine mavi çok yakıştığı ve neredeyse tüm erkek bebek reyonu maviye boyanmış olduğu halde zorlanarak asgari de tuttum mavi kıyafetlerini...

Demir, konuşma konusunda yaşıtlarına göre geri sayılabilecek bir yerde. Ama yaşıtları tüm tekerlekli şeylere "düt düt" diyorken araba, ambulans, otobüs, traktör, jip, tren, helikopter, gemi, uçak ayrımı yapıyor ve söylüyor. Genel konuşma performansını görseniz bunun ne kadar önemli ve değerli bir nokta olduğunu gerçekten anlayabilirsiniz.

Sonuçta Demir ayısına değil arabalarına mama yediriyor, onları yan yatırıp uyutuyor, öpüştürüyor. Bazen arabaları ile uyuyor...

Cinsiyet ayrımcılığı konusunda bu kadar hassas iken bana kimse oğlum arabalar ile oynamayı seviyor diye "Siz oğlan anaları daha oyuncak seçimi ile cinsiyet ayrımcılığını başlatıyorsunuz" diyememeli. Kızım olsa da fazla pembeden, aldan puldan, incik boncuktan, makyaj malzemesi gibi oyuncaklardan uzak dururdum. Yani bu konudaki tavrım oğlum var diye değil. Düşüncem bu, duruşum bu, doğru olduğuna inandığım bu! Bizim toplumumuza inat toz bezi de veriyorum eline, onun boyutlarına uygun vileda da... Ama oyuncak olarak araba seçiyor. Bu kadar! Hiç bir araştırma beni aksine inandıramaz. Benim de okuduğum araştırmalar var erkek çocuklarının sert nesneleri kendilerine oyun arkadaşı etmeye eğilimli olduğuna dair...

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

16 Response to "Oğlan Bizim - Kız Bizim"

  1. kirazsevdasi 7 Kasım 2010 19:50
    soyledigin herseye o kadar katiliyorum ve bu konu benim o kadar canımı acitti ki!
    doruk da, market posetleri yerlestirmeye yardim eder, masa kurmaya, yemek yaparken tezgaha oturur biseyler karistirir,
    butun oyuncaklarla oynar, ama arabalariyla da oynar!
    hep soyluyorum, ama ornek verebildigim bisey oldugu icin yeniden yaziyorum;
    18 aylik olana kadar, puzzle larin yuzune bakmadi, firlatti atti, ben de kararina saygi gosterdim tabi ki, ne yapabilirdim? sırf puzzle la ugrassin diye, cok sevdigi kirmizi arabasini ortaliktan mi kaldirsaydim?
    o da bir birey, onun da tercihleri var, zamanla degisen / gelisen ilgisi var.
    simdi puzzle delisi o ayri. (puzzle yapmak benim icin birsey ifade ettiginden degil, gercekten elimde bu ornek oldugu icin bunu yazip duruyorum).
    o donemlerde, kepce, tren, ambulans, tekerler gibi seylere asiri duskundu. pedagoguna kadar aradim ettim, kadin aynen, guldu bana.

    yani 'erkek anasi' naparsa yapsin kodlarda birsey var...

    Başak'in cok sevdigim bir lafi vardir; cocuk oyuncak secerek cinsiyetci olmaz, evde anne babanin birbirine davranis sekli ile cinsiyetci olur diye. (bahsedilen mevzu icin).

    Bir de benim gercekten anlamadigim sey su; tamam kitapta okusun, lego da yapsin, onu da yapsin, bunu da yapsin, tamam evi 500 tane araba ile doldurmayalim (bunu yapan bi tanidigim var, cocuk 3 yasinda ve 400 kusur arabasi var), ama cocuk zevk aliyorsa araba ile oynamaktan, onlari sira ile dizmekten, seviniyorsa sabah gordugunde, saygi duymayi gerektirir bence, o bir birey.
    cok karisik yazdim, umarim anlatabilmisimdir,
    sevgiler.
  2. Evrim 7 Kasım 2010 22:51
    Yok, yok anlatabilmişsin :) İkimiz de kısaca seçimlerini onlar yapıyor ve yapmalılar diyoruz. Biz onlara her şeyi sunup, seçimleri onlar yaptığı sürece hiç bir sorun yok bence. Sadece dayatmalara, biçilmiş rollere karşıyım ben:)

    Başak da çok doğru söylüyor gerçekten. O boyuta hiç girmiyorum. Uzamasın :))
  3. umut 8 Kasım 2010 00:25
    Benim yorum nereye gitti acaba?
  4. umut 8 Kasım 2010 00:28
    Neyse... Araba falan değil de top, tüfek, tabanca, balta vs.de sıkıntı var demiştim kısaca.
  5. Başak Çelik 8 Kasım 2010 10:04
    Evrim'cim, ben yorumlara açmayınca yazıyı, buraya yazmışsın, çok da iyi etmişsin.

    Böylece herkes düşüncesini daha net dile getirebilir.

    Ben kendi alanımda daha fazla tartışmak, değişmeye niyeti olmayan fikirlerle daha çok vakit harcamak istemedim.

    İlkay gibi, canımı acıttı o konu.

    Neyse ki, ne demek istediğimizi en azından birbirimize anlatabilmişiz.

    Öpüyorum!
  6. Açalya 9 Kasım 2010 18:27
    şöfer olcak benim oğlum beni taksisine bindircek, mavi yelek mor düğme diye de bi şarkı koycaz teybe yallah şöfeer yallah, beni de götüüür...
    Blog annelerine birşeyler olmuş yine...olur böyle dalgalanmalar arada :))
  7. Evrim 9 Kasım 2010 18:39
    Arkasına da "Anam sağolsun! Ya küçükken bana araba almasaydı..." yazarsınız daha doğrusu yazarız :) Bizimki de şöfer olacak ya :)
  8. Evren 9 Kasım 2010 20:03
    Kiraz,
    Gercekten cok uzuldum. Benim gercekten size karsi hicbir seyim yok. Eminim sizinkinin ilgisi aileden, kodlardan geliyordur ve gonlunce sevdigi sectigi bir meslekte de cok cok basarili olacaktir.

    'Basak'in lafi' dedigin lafi ben cok kereler islemisimdir yazilarimda, istersen kendisine de sorabilirsin, cunku tum yazilarimi bilir ve cok da guzel yorumlari vardir kendisinin hepsinin altinda.

    Dorit'in kompleks ilgilerine saygi duymak gerekir mutlaka, kesinlikle katiliyorum. Benim cocuklarla ilgili gercekten hicbir sorunum yok... Anneleri biraz yabancilastirmak istemistim sadece. Bu derece alinmana cok cok uzuldum, keske benimle de tartissaydin. Ben gercekten espriyi kaldirdigini dusunmustum.

    Inan ben de cok uzuldum. Insanlarin gelip benimle tartismak yerine boyle sagda solda yazmasi, yazilarini yoruma kapatip cevap hakki vermemesi, oyle canimi acitti ki!!!

    Neyse eminim sizin cocuklariniz cok farkli olacaklar. Cunku rol modelleri farkli :))

    Evrim,
    Kusura bakma, senin yazinin yorumlarini kullanmis oldum ama cidden cok sasirdim... COK!
  9. SENAYC 10 Kasım 2010 08:45
    Benim oğlum, -anne men büyüyünce dolmuş kullancam diyor
    -anne men büyüyünce vinç kullancam apartman yapcam diyor,
    artık dolmuş şöförü mü olur, bir vinç operatörü mü olur bilmem.

    Haaa,tencere tava oyuncakları da var,bir çocuk mutfakta annesinin yanındayken tabii ki bunu da öğreniyor. Bana makarna pişirir, babasına puding yapar, kedisine süt verir.

    Tabii ki ev işlerine yardım etmesini destekliyorum, Başak gibi gelinimden hayır duası alırım diye düşünüyorum. Temizlik yaparken o süpürüyor,ben de siliyorum.

    Yolda bir kepçe,çöp kamyonuvs iş makinası gördüğünde sevinçten delirir,bas bas bağırır, kodlarında var demek ki, ben şahsen kepçe görünce pek heyecan yapmıyorum.

    bizim yavruların farklı olacağına ben de çok eminim, arkadaşların da söylediği gibi rol modellerimiz farklı....
  10. kirazsevdasi 11 Kasım 2010 07:58
    yorumlari simdi gordum ben :)

    Evren inan Doruk ilerde basarili olsun su olsun bu olsun gibi bi derdim hiiiiic yok :) cok samimi soyluyorum!
    mutlu, huzurlu bi insan olsun, kendine, sevgilisine, ailesine, dunyaya, hayvanlara, herseye saygili, kin beslemeyen, cozumcul bi insan olsun. tek derdim bu.

    Senin yorumlarina yazmak istemedim, sana da direk mesaj yazmadim dogru; sebebi de su; ben orada gayet geyik bi sekilde hayir efendim benim oglum puzzle yapiyor hehe diye bi yorum yazmistim, hemen biri gelip arkamdan 'bu zamanlari puzzle sayisi ile olcuyorsunuz ne yazik bik bik' etmis, beni tanimadigi ne kadar belli,
    beni tanimayan insanlarla hic ugrasmak istemiyorum, soyledigim seylerin yanlis anlasilmasini, bunlari duzeltmeyi filan hic istemiyorum, inan ne enerjim ne de istegim yok bu konuda. o yuzden oradan devam etmek istemedim. sana da yazabilirdim evet, ama ikinci yorum isimli postunda bu konuda ayni yerlerde dolasmadigimizi farkettim,
    orada burada yorum yapiyorlar demene uzuldum, kimsenin saklisi gizlisi yok, arkandan is cevirmiyoruz, gayet acik secik isimli imzali yorum birakiyoruz oraya buraya, ki senin okudugun bloglara,
    tam olarak senle ilgili de degil, ancak gelinen nokta yorumlarla birlikte insanlarin meger sizin deyiminizle 'erkek analari'na karsi ne kadar dolu oldugunu gosterdi bana ve evet tekrar senin bloguna gelip bu agin icine dusmek istemedim Evren,
    uzerinden vakit gectigi icin, gece dorugun hastaligi yuzunden rahat uyuyamadigim icin konuyu toparlayamadan cok daginik yazmis olabilirim, ama anlamis olmani ve bu yorumu gormus olmani umit ediyorum,
    EVrim sen de kusura bakma nolur burasi boyle bir platforma donustugu icin.
  11. Evrim 11 Kasım 2010 14:42
    Herkes diyeceğini dedi, herkes birbirini anladı diye umuyorum :) O yüzden ANALAR dağılın bakiiim :)
  12. Berceste 22 Kasım 2010 01:02
    Cok kel alaka bir sorum var kiz annesi olaraktan ama daha cok, bebek kolleksiyonu olan bir anne olaraktan :P :) Fotograftaki bebek nereden, elde yapilmis ve bir ornegini daha gormustum, kim yapiyormus merak ettim...
  13. Evren 22 Kasım 2010 21:21
    Berceste,
    Sanirim o bebek Waldorf bebegi. Sen kendin de yapabilirsin: http://simmy.typepad.com/echoesofadream/2006/10/basic_instructi.html
  14. Evrim 22 Kasım 2010 21:52
    Berceste ben bu yorumu atlamışım. Evren yorum yapınca gördüm sorunu kusura bakma. Arkadaşımın yaptırdığı yer burası. http://www.nilinbebekleri.com . Ama siteden bakıp şunu istiyorum diyemiyorsun. Haberin olsun :) Senin tarif ettiğin bebeği yapıyor. Hepsi tek yani :) Ama pek bir marifetliyim dersen Evren'in gönderdiği sitede çok güzelmiş :)
  15. Berceste 22 Kasım 2010 23:47
    Her ikinize de coook tesekkurler. Waldorf bebegi yapasim pek bir var Evren :) Adasin da yollamisti bu baglantiyi ve mailler arasindan bulmam lazim derken cikti geldi bak diger Evren tarafindan :) Diyorum zaten uc Evren var, onlari komsu olarak istiyorum. Belcika'da Evren var, coook guzel mamalar yapar, Almanya'da Evren var, her derdime derman olur, Amerika'da Evren var, kizimin yasinda kizi var, cocuk meselesinde pek keyifle konusulur...

    Fiyati biraz ucukmus bu bebegin Evrim, hos herseyi el yapimi ve deger ama ben sansimi kendi yaptigimda deneyeyim en iyisi :) Benzeri bu site http://bamboletta.com/shop/ var. Turkiye'de de cok benzerini gorunce, ardindan da sizde gorunce merak ettim.

    Iyi ki Evren yazmis da ikisini birden gormus oldun :)

    Sevgiler...
  16. Berceste 22 Kasım 2010 23:48
    Aaa bu da benim yapmayi denedigim bebek, onu unutmusum :)

    http://berceste.blogspot.com/2010/06/bebek.html
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...