Şartların Olgunlaşması Kaç Yıl Sürer?

Yapım gereği hayatta çok az şeyden pişman olmuşumdur. Hani hata yapmadığımdan değil yapımdan. Belki daha çok hissettiklerimi yaşadığımdan yada bardağın dolu tarafını görmeye çalıştığımdan, bilmiyorum. Hatalara bile bu günün olgunlaşması için gerekliydi diye bakmaya çalışarak çoğu zaman Polyanna olmaya çalışırım.

Tabi yine de pişmanlıklar olmadan olmaz değil mi? Çok önemli değil belki ama işte size yaşadığım bir pişmanlık...

Sene 2001... İngiltere'ye gittim. Görünen en net hedef İngilizcemi geliştirmekti. Aslında daha çok bizim kültürümüzdeki HAYAT'a (bknz dip not) atılmadan önce bir macera olmasını bekliyordum... Çünkü iş hayatına girdikten sonra ancak 3-5 gün turist olarak gidebilecektim. Benim istediğim bu değildi. Ben Türk kültürü dışında bir kültür içinde yaşamak istiyordum. Herhangi bir bağım olmadan. Zaten o günlerde kültür farklarına da takmıştım. Tez konumu bile bunun etrafında döndürmüştüm. Uluslararası bir markanın ne kadar global, ne kadar lokal olması gerektiği üzerineydi. Hiç bitmedi...

Endüstri mühendisi ve yarı masterlı olarak gittiğim İngiltere'de el ilanı dağıttım, hafta sonları İtalyan restoranında bulaşık yıkadım. Bir ailenin çocuklarını okula götürdüm, getirdim. İngilizce kursuna gittim. Gezdim, eğlendim. Bir miktar da para biriktirdim. Bu parayı cebime koyarak sırtıma çantamı vurup tek başıma bir Paris seyahati yaptım. Hem de 14 Şubat haftasında tek başına Paris'e gitme cesaretini alarak...

Sonra yine para biriktirdim. Bu sefer tek hedefim vardı İtalya seyahati. Bir öncekinin Paris olmasının sebebi önceliğinden değil paramın ona yetmesindendi. Aslında başından beri en çok istediğim İtalya'yı özellikle Roma'yı görmekti... Ama beni bekleyen o bahsettiğim HAYAT çarkı tarafından kandırıldım. Kandım! "Problem Solving and Decision Making" diye hiç bitirmediğim bir kursa paramı yatırdım.

İşte bu yüzden pişmanım!

Ama nihayetinde bu hafta Roma'ya gidiyoruz. O zamandan farklı yani evli ve çocuklu olarak. Hatta iki aile, iki çocuk... Yeşim, yerinde tos tos oturan bizi yarım gün içinde organize edip bu seyahati planladığın için çok teşekkürler. Sekiz hatta dokuz yıl gecikmiş olsa da bir hedef, istek, hayal ya da her ne dersen gerçek oluyor sayende...

Demek şartların olgunlaşması gerekiyormuş :)

Sıkı dur Roma Demir ve Ela sana geliyor...



NOT: Bizim kültürümüzde öğüt edilen ideal hayat; İş sahibi olmak, evlenmek, ev sahibi olmak, araba sahibi olmak, çocuk sahibi olmak, bunları yaptıktan sonra zamanın, paran, enerjin kalırsa gezmek, eğlenmek, gönlünden her ne geçiyorsa onu yapmak. Hayatın amacı ve aracı yer değiştirmiş gibi geliyor bana...


Dönüşte daha güzellerini sizler ile paylaşmak ümidi ile...
Rome





















Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

2 Response to "Şartların Olgunlaşması Kaç Yıl Sürer?"

  1. YesiM 12 Aralık 2010 13:08
    Ne demek canim, benim de ayni sekilde coook uzun zamandir italya hayalim vardi insallah bu persembe hep beraber hayallerimiz gercek olucak :)) Ela ve Demir'le ucakta cok eglenicekmisiz gibi bir his var icimde :))
  2. Selin'in annesi Pelin 13 Aralık 2010 00:21
    Ooo hanımlar iyi eglenceler, umarım guzel bir tatil gecirirsiniz, tatil donusunde hep beraber bulusmak dilegiyle, cok soguk olmayan eglenceli bir tatil diliyorum size (ve hastalıktan uzak olsun, 1 haftadır kendimize gelemedik burada biz... :(()
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...