Miniklerde Göz Muayenesi - Rahatlama ve Gurur

Demir televizyonun dibine girmeye, bazen uzaktaki nesnelere gözlerini kısarak bakmaya başlayınca huzursuzlandım. Çünkü ben 7 numara miyoptum ve ameliyat oldum. Halasının da yüksek derece miyop gözleri. Dayısı, anneannesi, babaannesi, dedesi hepsinin o kadar da olmasa bozuk gözleri. Hele benim anneannem çok ama çok ileri derecede bir miyop. Hem de öyle yaşlılıktan falan değil. "Genç kızlığımda 'bak mandalar yalağa su içmeye yanaştılar' derlerdi de uyduruyorlar derdim" diyor :) Köylük yerde, o yıllarda ne bilsin miyopu hayal güçlerine bağlamış arkadaşlarının :) Bir tek babasının sağlam gözleri...

Göz bozukluğu da tamamen irsi ve bu yüzden önemsememezlik edemedim. Dün doktora gittik. Ama klasik sekreter azizliğine uğradık. İki yaşı bilmelerine rağmen normal kontrol randevusu vermişti. Ama denedik şansımızı. Işık ile göz hareketlerine baktı. Güneş gözlüğü gibi bir şey takarak eline sayfaları asetat gibi ve siyah beyaz olan bir kitap verdi. Sinek nerede, kanatları nerede gibi sorular sordu. Demir bir iki cevap verdikten sonra gözlüğü çıkarıp attı. Uzaktan gösterilen resimlerde pek istekli olmayıp koltuktan inmek isteyince devam edemedik. Sonra hani çenemizi koyarız da gözlerimize bakılan bir alet vardır ya onunla baktı gözlerine. Gayet katılımcıydı. Işığı takip etti. Sızlanmadı, ağlamadı. Sadece bir ara makineyi kurcalamaya kalktı :) Sonuç olarak doktor anormal hiç bir şey göremiyorum ama ailenizde çok fazla göz hikayesi var bir de çocuk uzmanı görsün dedi.

Bu gün ona da gittik. Bu doktor da önce aynı şeylere baktı. Yukarıdan, aşağıdan, sağdan, soldan ışıkla göz hareketlerini kontrol etti. Kendi gözüne büyüteç gibi bir şey takıp eline ucu zar gibi olan bir çubuk aldı. Zarın yüzeylerinde kırmızı, sarı, mavi, yeşil minik figürler vardı. Aynı ışık gibi onları da takip ettirdi. Sonra yakından bir takım siyah-beyaz resimler gösterdi. Ev, ördek, araba, balık, elma vb.... Sonra uzaktan aynı fügürleri giderek küçülen kartlar ile gösterdi. En son Demir'in "Elmaaaaa" dediği kartı artık ben görmüyordum :)

Kadın çocuklara özel aletler ve damla ile bakılan muayeneye bile gerek görmedi. Ama ailede miyop hikayesi fazlalığı nedeni ile altı yaşına kadar yılda bir kez mutlaka kontrol ettirin dedi.

Bu arada bu da genel kültür olsun. 2 yaş çocuğu sadece 3 metrelik alanı net görürmüş ve bu netlik alanı her yıl biraz artarmış. Bir yetişkin gibi görmesi 8-10 yaşı bulurmuş. Buradan 2 yaşındaki Demir'in gördüğünü göremediğim için asıl göz doktoruna gitmesi gerekenin benim olduğum sonucunu çıkarabiliriz herhalde. Bir de 2 yaş çocuklarına 3 metreden uzak bir yerden televizyon izlemeleri için ısrar etmemiz gerektiğini...

Kadın rahat rahat uyuyabilirsiniz dedi. Şimdilik RAHATLADIM!

Peki ne ile GURUR duydum? Oğlumun gözleri ile mi? Hayır! Bu kadar katılımcı, bu kadar söz dinleyen olması ve hiç zorluk çıkarmaması ile... Dün doktora gideceğiz değince boğazını, kulağını gösterirken bu gün gözlerine bakılacağını bilerek aslanlar gibi girdi muayene odasına :) Büyümüş benim oğlum! Canım oğlum...

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

3 Response to "Miniklerde Göz Muayenesi - Rahatlama ve Gurur"

  1. Başak Çelik 13 Ocak 2011 14:11
    Valla ben de tam yazdığın şeylerle gurur duyardım Evrim! Aferin Demir'e... Çınar'ı sanmıyorum ki genel anestezi olmadan göz muayenesi yaptırabilelim :))

    Hadi geçmiş olsun...
  2. Zeynep 13 Ocak 2011 14:38
    Başak' katılıyorum, bizim sıpanın da öyle gözünü dayamasını, ışığı takip etmesini filan hiiç hayal edemiyorum :) Aferin kuzuya :)
  3. içimizdeki karnaval 13 Ocak 2011 20:21
    Usluca göz muayenesi olması ne kadar güzel.Çoğu çocuk yapmaz.Göz ve diş mua.illallah ettiriyor annelere...Umarım babasına benzer ve gözleri miyop olmaz.Sağlıklı günler
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...