Zihni Sinir Yemekler ve Transformasyon Geçirmiş Çorba

Kakalamak meşakkatli bir annelik sporudur demişti Hülya. Ne kadar da doğru! Bu annelik nasıl bir şeyse vücuduna giren her sağlıklı lokmada huzur doluyor içine. Her sağlıksızında ise için eziliyor, daralıyorsun. Bu durumda insanı yaratıcı yapıyor sanırım. Bendeki bu yaratıcılık da giderek artıyor.

Yavaş yavaş oldu her şey. Böyle başladı;

Bizim sıpa içecekleri çok seviyor. Doktorumuz da "meyveyi sebzeyi yesin posası da ona lazım, sıkma yedir" diyor. Tamam doğru aynı zamanda yiyor zaten de ben bu çocuğa sağlıklı ne içireceğim? Ben de sıkıyorum ve posasını da yoğurda katıp yediriyorum.

Devam...

Haşlanmış yumurta yemediği için omlete talimiz. Eeee sıkıldı tabi çocuk bir yerden sonra. Normalinden biraz fazla (tepeleme bir tatlı kaşığı gibi) un, biraz süt, biraz da kabartma tozu koyarak krepimsi omletler yapmaya başladım. Sade olmaz tabi :) Dereotu-peynirli, mozarella-fesleğenli, tarçın-ballı...

Yetmez...

Pilavı çok seviyor! Hep de pilav olmaz ki! Yarıdan çoğu sebze olan pilavlar yaptım ben de. Beğendiğimz karışımlar. Brokoli-patates-havuç- dereotu, kıyma-havuç, tereyağ-somon-dereotu (iyyy demeyin çok güzel oluyor) ve evde bulabildiklerin ile liste uzar...

Bitmedi...

Sebzeye biraz çemkirmeye başlayınca. Mücver-kek arası karışımlar yaptım. Nasıl derseniz; yumurta, mücvere koyduğunuzdan biraz daha fazla un ve kabartma tozu ile yapacağınız kek hamuru gibi karışımı pişirme kağıdı üzerine dökerek pişiriyorsunuz. Bizim bile bayıldığımız sebze karışımları; pırasa-patates-havuç-dereotu-peynir, ıspanak-havuç-peynir

Ama henüz son noktayı bilmiyorsunuz. İşte dün kendimi aştığım nokta.

Zeynep'in blogundan esinlenerek çorba yaptım. Buhar da kırmızı biber, pırasa, patates ve havucu pişirdim. Ezip daha önceden elimde olan organik tavuk suyu ile sulandırdım. Yemedi sıpa! Sebzeler neyse de bazen bütün organik tavuk bulmakta zorlanıyorum. Tavuk suyuna kıyamazdım. Zaten çorbayı çok ama çok koyu yaparım ben. İçine bir yumurta , biraz un(iki kaşık kadar) ve biraz kabartma tozu koyarak çok cıvık bir kek hamuru yaptım. 150 derecede yavaş yavaş pişirdim. Evet üstte gördüğünüz transformasyon geçirmiş sebzeli tavuk çorbası! Ve Demir bayılarak yedi bunu :) Bakınız;

mama

Dip not; Demir artık çoğunlukla bizim yediklerimizi yiyor, yemiyorsa da yemiyor  kalkıyor sofradan. Ama biz günde kahvaltı dışı bir öğün yaparken o iki öğün yapıyor. Bu zihni sinir çalışmalar daha çok o öğünlere ait. Onun dışında ya bizimkileri yiyor ya da biz onun zihni sinir çalışmalarından faydalanıyoruz :)

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

7 Response to "Zihni Sinir Yemekler ve Transformasyon Geçirmiş Çorba"

  1. Hülyanın Tunası 12 Ocak 2011 12:27
    Yaraticilikta son nokta budur
  2. Zeynep 12 Ocak 2011 12:35
    çok özür dileyerek oha diyorum! :))) sebzeli tavuk çorbası keki! Gerçekten son noktadır, bravo walla :))
  3. OZLEM 12 Ocak 2011 14:31
    Evrimcim, gerçekten bende çok yaratıcı buldum :) sen bi süre sonra danışmanlığa filan başla . ben sana danışmaya çoktan gönüllüyüm:)
  4. .....NURAN EVREN YILMAZ.... 12 Ocak 2011 14:39
    40 yıl düşün aklıma gelmez. Süper.
  5. Başak Çelik 12 Ocak 2011 14:44
    Ölcem şimdi gülmekten :))) Tavuk çorbası keki ha; yalnız sen de maharetliymişsin Evrim! Yani ben ağlaya ağlaya kendim içerdim o çorbayı da kek yapmak aklıma gelmezdi :)))
  6. Bir Annenin Paylaşımları 13 Ocak 2011 11:00
    İlahi,çok güldüm ben yazdıklarınıza...yaratıcılıkta son noktadasınız.Ama işte insan anne olunca mucit tarafı öne çıkıveriyor.
  7. YEMEK VAKTİ 2 Şubat 2011 13:25
    merhabalar demire bayıldım ben maaşallah.

    Ayrıca tarifler de harika zamanla lazım olacak bana:)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...