Dünya Nerede? Ay Nerede? Peki Ama Şimdi Nerede?

Şu an sabaha karşı dört, hatta geçiyor bile... Akşam Demir ile beraber uyuyakalan ben, beyefendi yaklaşık iki saat önce "çişim var" diye kalkınca ayıldım. Bir daha uyuyamadım, hortladım resmen...

Evi topladım, olmadı. Bir de yazmayı deneyeyim bakalım uykum gelecek mi?

Kimine göre gece yarısı, kimine göre sabahın körü. Saçmalarsam affola;

Yaklaşık bir iki aydır favori sorusu "Dünya nerede?"

İki sebebi var diye düşünüyorum. Biri Tübitak kitaplarından "Ay'da", diğeri de Google Earth. Zoom in - zoom out yaparak dünya üzerinde geziyor, rastgele gittiği bir şehrin resimlerini tıklıyor, geri dönüyor. Sanal olarak dünya turunu tamamlamış durumda anlayacağınız. Zoom out'un dibine vurduğu yerde de "bye bye dünya" diyerek vedalaşıyor bir de. Astronot mu olacak oğlum ne :P Günümüz Galileo'su "dünya dönüyor" deyip duruyor bir de...

Ay hilal ise tamam ama dolunay ise ve hava açık olup yüzeyindeki yükseltiler çukurlardan dolayı haritamsı bir görünümü var ise gelin de dünya olmadığını anlatın Demir'e... "Hayır oğlum burası dünya" dedik. Bu sefer her gittiğimiz yerin dünya olup olmadığını sormaya başlamasın mı! Eşeklik bizde "burası" dersek çocuk ne yapsın, "burası da mı?" diye sorar tabi;

-Evet oğlum burası da dünya, dünya çok büyük ve biz hep dünyadayız
- Anneanne?
- Evet, dünyada
- Dede?
- Evet, dünyada
- Pelin?
- Evet, o da dünyada
- Amu (Umut)?
- Evet oğlum bedenen dünyada ama aklının nerede olduğunu kimse bilmiyor...

Hepimizin dünyada olduğunu öğrenen Demir kapıya doğru hareketlenir. Demek istediği "Madem aynı yerdeyiz. Hadi onlara gidelim o zaman" Dünya çooook büyük oğlum, onlar çok uzaktalar, yakında gideceğiz vb sözler ile avutulur.

Birde gündüzleri "ay nerede" diye bir sorumuz var ki bu sorunun basit kısmı.

- Ay akşamları çıkar oğlum
- Şimdi nerede?
- İç ses: Haydaaa....

Her gittiği yerin dünya'da olup olmadığını hep ama hep sordu. Ta ki bu güne kadar! Bu gün parkta sallanırken az önce mızıldanarak yanı başındaki diğer salıncaktan inmiş Ela için "Ela üzüldü" dedi ve yeri göstererek "Düştü? (evet hala soru ekleri yok. Kıbrıslı gibi vurgu ile soruları :))" diye sormuştu ki yeri gösterip de yerküreyi görünce "Burası dünya, çooook büyüüük" dedi ve kafayı yukarı kaldırıp "Ay aşşam (akşam)" diye ekledi...

Kafası çok karışık çok. Çözecek ama az kaldı.  Yani, sanırım...

Hadi ben bir kez daha uyumayı deneyeyim. Bakalım olacak mı bu sefer??

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

0 Response to "Dünya Nerede? Ay Nerede? Peki Ama Şimdi Nerede?"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...