PİMPİRİKLİ ANNE

Bir tane ANNE tanımı da benden olsun;

Çocuğunun konu olan davranışı hayatını kolaylaştırdığı halde genelden ve yazılanlardan farklı diye rahatsız olup -amiyane tabirle rahat batıp- uzmanına danışan kişiye PİMPİRİKLİ ANNE denir.

Evet yaptım! Benim çocuğum "Her şeyi ben yapabilirim" diye düşünmüyor ve iddia etmiyor aksine sıkıştığı yerde "Annee, bu zooy! Demir anne beraber" diyor diye rahatsız oldum ve bu konuda güvendiğim uzman bir arkadaşıma neden olduğunu ve ne yapmam gerektiğini sordum. Ama ne yapayım, bir çok yerde bu yaş grubu için her şeyi yapabileceğine inanır diyor. Ben de zor dediği yerde nereye kadar yanında durmalıyım, ne kadar kendimi çekmeliyim bilmek istedim. Emin olmak istedim...

Aldığım cevap ise bir anne olarak çok ama çok sevindirdi beni. Ben yaparım hallerinin önüne geçilmediği durumlarda çocuklar neyi yapıp neyi yapamadıklarını hızla öğrenir ve hiç gocunmadan yardım alırlarmış. Aldığım cevap kısaca her ne yapıyorsanız doğru yoldasınız, meraklanma idi.

Allahım bu nasıl bir gün hem teyze oldum hem de uzmanı tarafından bir nevi sırtım sıvazlandı, annelik gururum okşandı...

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

4 Response to "PİMPİRİKLİ ANNE"

  1. YILDIZ 26 Mayıs 2011 14:40
    Anneliğin katmanlarında pimpirikli olmak da var arada sırada olsa:))
  2. yeliz 26 Mayıs 2011 16:49
    aa bak bu iyiymiş. Arca da bazen sen yap deyip kenara çekiliyor, pek tembel buluyorum kendisini:) demek ki çok kötü değilmiş. ama bizim cephede hala ben yaparımlar fazla:)
  3. Evrim 26 Mayıs 2011 20:16
    Yıldız, arada sırada derken :))

    Yeliz, evet sen yap diye çekilmeler var bir de di mi? Mesela kendi kendine yemek yiyebildiği halde arada sen yedir demeler ya da kreşte lazımlıktan sonra donunu, pantalonunu kendi topladığı halde evde genellikle anne sen yap demeler :) Ama aslında benim kafama takılanlar daha çok daha önce hiç yapmadığı ya da yapamadığı şeyleri deneyip, delirmeden hemen anneden yardım istediği durumlardı. Yahu bu bir iki deneme de pes edip bırakacak mı? Bu kadar mı hırssız olacak? vb pimpriklenmelerdi :) Yahu bir insanın ilk öğrendiği soyut kavram "zoooy" olur mu? :)
  4. ÇokBilmiş 28 Mayıs 2011 10:08
    Aaa, gerçekten iyiymiş. Demek ki biz her çocuk zorlamayabiliyormuş. Benim kız da "Anne koyk" (korktum) deyip, elini bana uzatıyor zorlanacağı bir şey olunca (yüksekten inmek, tırmanmak gibi). İlk denemede yapabileceğine ikna olursa, ikincisinde kendi yapıyor. Ben de "Bu kız bana benzedi, benim gibi tembel olacak galiba" diyordum :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...