Oğlumuz Sayesinde Teytemiz Bembeyza Dişler!

Diş hekimi çok yakın bir dostuma "Tamam günde iki kez fırçalamalıyız ama sadece birini tercih etmen gerekse sabah mı yoksa akşam mı fırçalardın?" diye soracak kadar bu işten kaytarma eğilimliydim. Aldığım cevap "Tabi ki akşam!" olmasına rağmen  sabahları hiç atlamadığım halde bir çok akşam uyku çok tatlı gelir ve fırçalamadan yatardım. Sanırım amaç sağlıktan çok estetik olunca -gelin şuna insanlara saygı diyelim- gerçekleşen durum bu oluyor. Bu nedenle de yukarıda gördüğünüz akşam ve sabah ayrı kullanılan diş macunu ikilisini alırken Elmex yarılanmadan Aronal biter diye düşünmüştüm. Ama hiç de öyle olmadı.

Neden mi?
Yukarıdaki fotoğraf Eylül 2010'a ait. O zamanlar diş macunu kullanmıyordu. Su ile fırçalıyordu dişlerini. Durun! Şimdi de bizim diş macunumuzu kullanmıyor tabi ki. Kendine ait köpürmeyen etmeyen, görüntüsü bir şeye benzemeyen bir diş macunu var. Ama geçen yıl yapmayıp şimdi yaptığı şey yatmadan önce hem babasını hem de beni diş fırçalamak için lavabonun başına dikmek. Ailecek fırçalıyoruz. Kaçmak namümkün! Dişin piiis oluuuy....

Çoğu zaman yatağa yollanmışken benim döndürerek diş fırçalattığım, hatta deplasmanda benim de fırçalatmayı unuttuğum çocuk son bir aydır atlamıyor hatta dediğim gibi atlatmıyor.

Neden mi?
Tubitak'ın Diş Hekiminde kitabı ve özellikle 14. sayfa! Kitap bizde çok eskiden beri var. Ara ara okuyorduk ama hiç bir zaman Demir'in favori kitabı olmamıştı. Türkiye'den geldiğimiz -tüm oyuncaklarını ve kitaplarını çok özleyerek yeni alınmışlar gibi hepsine birden saldırdığı- günlerde bu kitabı okuduk. Özellikle bu sayfaya kilitlendi. Hatta bolca birlikte lavaboya gittiğimiz için sol üst köşede sulu bir kazanın izlerini de görebilirsiniz.

"Havyuç yeysen dişleyin böle teytemiz, bembeyza oluuy. Çook bisküvi yeysen dişlerin böle piis oluy."

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

5 Response to "Oğlumuz Sayesinde Teytemiz Bembeyza Dişler!"

  1. Nil 10 Ekim 2011 12:18
    Evrim:))))allahım blog okudukça,arkadaşlarımın da benim gibi aslında pis olduğu kanısına varacağım,yaşasııın bloglar:)))

    Ben bu Demir'in bu fotoğrafını çok iyi hatırlıyorum,beni gaza getirmişti,yapabiliriz yapabiliriz diye.

    Okulda sorunsuz fırçalıyor ama akşamları diş fırçalanacağı vakit "kalnı ağlıyoo" ben yatayım diye kaçıyor.Son günlerde verdiği çikolata ve şekerden yememek için dişim ağrıyor diyorum,diş çürümesi üstünde duruyoruz şu sıralar,Atakan Çok Şeker Yiyor bugün geldi kargodan,şimdi senin dediğini de alayım,süpersin teşekkür ederim.Kimbilir Berk'in dişlerinin kurtulmasına sebep sen olursun:)
  2. Sevgi 10 Ekim 2011 12:34
    bende bazen akşamları unutuyorum fırçalamayı.. umarım dila büyüyünce demir gibi olurda bizde fırçalamak zorunda kalırız :)
  3. Zeynep 10 Ekim 2011 13:18
    Akşam fırçalamaları bizde de zor hala va hala. ve ustelik ben çok tembelim bu konuda :( Ustelik biliyorsun bu sıpayı, zararlı seyleri hiç es geçmez görünce, korkuyorum diş konusundaki geleceğimizden. Bir dee kopurmeyen fokurdamayan macun varmıs ne guzel keske ben de bulsam.. Aferin kuzuma aferin, tembel anneyi bilinçli çocuk yola getirirmiş :p
  4. Evrim 12 Ekim 2011 14:25
    Nil, sen en azındna pislik sınıfına koyuyorsun. Ben oraya bile koymayıp sağlık vs geveliyorum. Temizlikte benden bir adım öndesin yani :) Bu arada fotoğrafı geçen yıl koyduğumdaki tepkini çok iyi hatırlıyorum ben de :)) Tubitak'ın bu serisi oldukça faydalı. Doktorda, Hastanede (hiç kimseye gerekmez umarım ama daha çok hastanede yatılması geren durumlar için), Diş hekiminde. Bir de inanılmaz ucuz tanesi 2,5 lira yanılmıyorsam.

    Sevgi umarım bu çocuklar hepimizi hizaya getirir :)) Bu arada bir yaşından sonra diş kaşıyıcı fırça arası bir şeyler var yanılmıyorsam nuk'un. Onlardan tutuştur eline. Demir çok erken fırçama işini kıvırdı. Yani artık baya baya önler, arkalar, üstler vs fırçalıyo. Yalandan değil yani heves. Erkenden elinin alışamsı için önemli olabilir.

    Zeynepçim tembel annenin hakkından çocuk geliyor valla :))Köpürmeyen, fokurdamayan hatta Hülya'nın güvenmeyip istediği, tüm içeriğini okuyarak tamam bunu kullanabilirsiniz dediği bir macun var elimizde :)) Şudur; http://www.soorganic.com/body/natural-dental-products/organic-toothpaste/children-s-spearmint-and-aloe-vera-organic-toothpaste.html
  5. viva 14 Kasım 2011 21:51
    bende uzun zaman aronal ve elmex kullandim, yine aksamlari elmex´den vazgecmiyorum ama gündüzleri degisiklik olsun diye baska macunlar aliyorum zaman zaman, bence ama en iyisi bu ikili ; )
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...