Merak? İlgi? Takıntı? Hangisi...

Aynı başlıkta bir yazıyı tam 1,5 sene evvel yani bloga kendim yazıp kendim okuduğum dönemlerde yazmışım. Hatta buraya da kopyalıyorum, link verince okumuyorsunuz çünkü :)

"Şu bardağa mağazada bir yapıştı kasada zor aldılar elimizden. Neymiş efendim üzerinde araba varmış. Hem de bir sürü... Oysa ilk arabasını sıradan bir market alışverişinde, O arabanın "A" sı ile ilgilenmezken bu çocuğunun neden hala arabası yok diye geç kalınmışlık duygusuna kapılarak alelacele almıştım. Tabi ki tarihi hatırlamıyorum ama yazın sonları olduğuna göre Demir 9-10 aylık civarı olsa gerek... Bu gün 1,5 yaşında geldiğimiz nokta ise mağazalarda arabayı geçtim araba figürlü gördüğümüz her şey ile ilgilenmek, anneannesinin web cam görüşmelerinde ilgisini çekebilmek için minik bir arabayı monitörünün yanından ayıramaz duruma gelmesi, alakasız bir konuda kitap okurken dekor olarak sayfaya koyulmuş minik bir arabaya kilitlenmek, yolda yürürken tüm arabalara gitmek, özellikle iş araçlarına delirmek, "yahu buna da ne gerek var onun için hepsi araba zaten" diye daha sonraya sakladığım hafıza kartlarının taşıtlar kutusu ile en fazla ilgilenmek, üstüne üstlük benim bile onun sayesinde adını tam olarak öğrendiğim ekskavatör ile özellikle ilgilenmek, ince motor kas gelişimi için yapılmış şu renkli tahta boncuklu kıvrık kıvrık telli oyuncaklardaki boncukları bile araba yapıp trafik yönetmek... Zaten ilk söylediği kelimelerden biri de "Aaba" olmuştu. Demir alakasız bir yerde "Aaabaaa" diye bağırıyorsa "oğlum araba falan yok, ne arabası" demeden önce bir etrafımıza bakıyoruz. Mutlaka bizim dikkatimizi çekemeyecek kadar detay bir yerden bir araba çıkıyor. Ya televizyondan geçiyor, ya gazete de bir ilan oluyor... Hatta bu IKEA' da alakasız bir reyonda gezerken "yok artık burada da araba olamaz çünkü çiçek reyonundayız" dediğimizde etrafa bakıyor ve kenarda köşede IKEA'nin nakliye reklamını görüyoruz. Tabi üstüne de bir araba koymuşlar... Neyse daha çok örnek verilir ama bir çırpıda aklıma gelenler sanırım durumumuzu anlamaya yetmiştir.

Şimdi beni düşündüren bu bir ilgi alanı mıdır? Yoksa takıntı mı? Yoksa bu yaş civarının ilgileri hep böyle takıntı şeklinde mi olur? :) Yoksa bu ilgili alanı benim hoşuma gitmedi de sadece o yüzden mi beni düşündürüyor. Çünkü Demir çok fazla kitap da okutuyor, okuyor :) Hem de çok... Şimdiden repertuvarımda en az 20 kitap var; kelimesi kelimesine, noktası virgülüne... Bazen boğazım acıyor okumaktan çünkü beyimiz nidalı seviyor ;) Uyku gözlerimden akarken kafama kitap ekleştirmesiyle ayılıp çok kitap okudum ve hala da okuyorum... Bu nedense arabanın hissettirdiklerini hissettirmiyor bana.  Acaba O'nu istediğim yönde kalıba mı sokmak istiyorum? Kitap severse kabul edelim, destekleyelim ama arabaya bayılırsa neden diye kafa yoralım. Hayır tabi ki aklımdan geçenler arabalar ile oynamasına engel olmak ya da araba figürünü başarıp da ondan önce görürsem görmesini engellemek değil. Karar veremediğim bu takıntı boyutuna varmış ilgi körüklenmeli mi? Mesela beğeniyor diye girdiğim mağazadan daha o istemeden arabalı t-shirt'u alarak mı çıkmalıyım? Yada evdeki oyuncak araba sayısını arttırmalı mıyım? Kitapların arabalı olanlarını mı seçmeliyim? Yoksa nasılsa etrafta arabadan bol bir şey yok deyip kendi haline mi bırakmalıyım?  :) Böyle davranarak Demir'in geleceğin Demir Bükey'i olmasına mı engel olurum yoksa sevdiği her şeye takıntı ile bağlanan bir kişi olmasına mı? Yoksa her şey olacağına varır da ben düşündüğüm ile mi kalırım :) Muhtemel cevap "C" şıkkıdır. Ama olsun biz düşünelim, hep düşünelim. Aman ha bir şey atlamayalım.- Mayıs 2010"

Bu gün üç yaşında geldiğimiz nokta ise bu. Ben hala düşünmekteyim. Sizce hangisi?



Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

3 Response to "Merak? İlgi? Takıntı? Hangisi..."

  1. nil 16 Kasım 2011 09:38
    Valla ben memnunum arabaya geçmekten:) Berk'in ilk takıntısı;hello kity küçük boy bebekti...

    Cars 2'ye gittik,arabacı olduk.Şu an takıntı halinde,vakvuyin sevdalısıyız,geçen gün hello kityi oyuncakları arasında görüp,bu benim mi diyecek kadar.

    Dönemsel takıntılarımız olacak diye düşünüyorum,yani dönemseldir diye umut ediyorum...

    Ama bana da geldiler materdan,vakvuyinden...Kıyafet seçimini bile o yapıyor,bana vakvuyinli paytolon al diyecek kadar tercih belirtiyor.

    Dönemdir herhalde :)
  2. Evrim 16 Kasım 2011 10:17
    Lütfen şıklardna seçim yapalım Fadiş :))

    Nil, işte biz de dönemdir dönemdir deyip duruyoruz da bu dönem hiç bitmiyor baksana 1,5 sene evvel yazdığımla aynı yerlerde dolanıp duruyorum. Bir fark bir de gezegenler eklendi merakların arasına o kadar. Hangisi en büyük, hangisi en soğuk, hangisi en uzak vb bütün detayları ile sayıyo manyak. Hadi hayırlısı bakalım :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...