Grev

Bu gün Belçika genelinde grev var. Gerekçesi çok ama en önemlisi emeklilik yaşının arttırılmak istenmesi. Demir'in okulu da çok hoş bir şekilde greve destek veriyor. 

Bu sabah her sabah ki gibi okula gittik. Kapıda tekerlekli sandalyede, dişlerinin yarısı olmayan, bembeyaz saçlı, çok ama çok yaşlı bir bayan duruyordu. Okul müdürümüz! Çok iyi bir makyaj ile yaşlandırılmış. Sınıfına ilerledik. Gencecik öğretmeni koca göbekli, koca memeli, gözlüklü ve hafif kambur. Sesi çatlak ve titrek "Günaydın" diyerek Demir'i içeri buyur etti. Bütün öğretmenler o kadar iyi rollerini yapıyorlardı ki profesyonel birer tiyatrocu gibiydiler. Hiç kimse bize protestonun mesajını anlatmadı. Ama hepimiz anladık.

"Bu yaşa kadar çalıştırırsanız göreceğiniz manzara budur!"

Kimse bildiri dağıtmadı. Açıklama yapmadı. Herhangi bir taşkınlık yoktu. Ama verilmek istenen mesajı almayan da yoktu sanırım.  

Protestonun bu kadar ince ama bir o kadar da etkilisi ile daha önce karşılaşmamıştım. Etkilendim...

Mesajın hassaslığı "bir fotoğraf çekebilir miyim?" sorusunu kaldırmayacağı için fotoğraflayamadım. Ama kendileri paylaşır iseler mutlaka buradan paylaşmak istiyorum.  Şimdilik sadece kıyafetler ve makyaj aşağıdakinden çok daha başarılıydı diyebilirim size.


Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

1 Response to "Grev"

  1. Itır 30 Ocak 2012 21:44
    veletler sabah gelince öğretmenleri o şekilde görünce ne yaptılar? ilk tepki?
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...