Super Hala ve Pipkin

Demir her iki tarafta da tek torun, tek yeğen. Hep böyle kalma ihtimali de çok yüksek. İleride yalnızlık çeker mi bilmem ama şimdilik ilgi bakımından kelimenin tek anlamı ile şanslı kopil! Bu neden ile kimsenin hakkını yemek istemem, herkesin emeği ve sevgisi çok büyük üstünde ama bizde bir hala var ki özellikle anlatmadan olmaz. Zamanı, emeği, parası, hevesi, hayalleri ile büyük bir aşk ile bağlı Demir'e.

Öyle bir hala ki bu sezon erkek çocuk koleksiyonunda hangi marka daha iyi biliyor ( Erkek çocuk anaları bu kış Zara'ya!) Hangi yayın evi hangi kitabı çıkarmış benden önce haberi oluyor. Sevdiği araba koleksiyonlarını isimleri ile takip ediyor. Hangisi nerede raflara girdi biliyor. Demir gezegenlerle mi ilgileniyor? Türkiye'den buraya yetiyor ve Planetariumu kapımızda buluyoruz. Say say bitmez...

Aslında bambaşka şeyler yazacaktım yine bambaşka yerden girdim. Dün  "deplasmanda anne olmak" üzerine yazmak ve gurbetçi anneler ile dertleşmek istiyordum. Ama bu sabah öyle bir lokum kalktı ki  aşkım kabardı. Sanırım Türkiye'de geçirdiği rahatsızlığın ardından tamamen iyileşince "Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi" diye düşünüp hiç bir şeyi dert etmemeye karar vererek başladı güne. Oysa pek cızırdaktı son bir haftadır.  Tam bu aşkla yazacaktım deli olduğu yeni kitap üçlemesi gözüme takıldı ve bu kitaplarla bizi tanıştıran halası geldi aklıma ve oradan girdim.

Gözüme ilişen kitapları da anlatmak gerek tabi. Tübitak kitaplarını ben seviyorum ama didaktik tarzından hoşlanmayanlar da olabilir. Bu sene oldukça fazla sayıda çocuk kitabı çıkarmış Tübitak. Çizgisi oldukça farklılaşmış. Ben şimdilik özellikle tamamen bir hikaye üzerine kurulu aşağıdaki üçlemeden bahsetmek istiyorum. Kahramanı Pipkin adında küçük sevimli bir penguen. Her üç kitapta "Pipkin, aklına hep çok büyük sorular takılan çok küçük bir penguendi"


cümlesi ile başlıyor. Macerası boyunca sorusunun cevabını arıyor. Dili ve kitabın uzunluğu kesinlikle üç yaş çocuğuna uygun. Kitabın sonunda ki posterler de derinlik, yükseklik ya da çokluk kavramlarının çocuğun kafasına oturmasını sağlaması adına çok ama çok güzel olmuş. 

Serinin ilk kitabı olan "Bir milyon ne kadar büyük" Eylül'de Bodrum'da kapımıza gelmişti. Diğer iki kitabın ilk basım tarihleri Kasım 2011. Aralık'ta haberimiz oldu. Düşünün bizdeki hala ne kadar hızlı! 

Bu arada Pelin "Bakalım bu kazağı nasıl giydireceğim" dediğim alengirli yakalı lacivert kazakla pek bir havalı gitti bu gün okula. İçeriden "Wat een mooie trui ( Ne kadar güzel kazak)" seslerini duydum. Dedim ya lokum kalktı bu gün lokum.

Ek: Benzer saatlerde düşmüş aklımıza Pipkin. Ben bambaşka yerlerden girdiğimden kitaplar hakkındaki bilgi oldukça özet. Zeynep'in ki tam bir kitap tanıtım yazısı olmuş; buyurun. Başka kitap tavsiyeleri de var. Bahsettiği diğer üç kitabın altına ben de imzamı atarım. Üçünü de severek okuyoruz. Zaten Redhouse Kidz kitapları kendi rengi ve ahengi olan çok güzel kitaplar.

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

4 Response to "Super Hala ve Pipkin"

  1. Adsız 16 Ocak 2012 12:37
    Ben de boyle hala istiyorum demismiydim? :)
    Valla Demir cok sansli, super hala!Demir sayesinde bizi bile sevindiriyo bazen :)
    Yesim
  2. Unknown 16 Ocak 2012 21:27
    Ah Evrim ya, utandiriyorsun beni:) Biliyorsun ki, bir sey yapmak olsun diye yapmiyorum hicbir seyi ama yine de dusuncelerin ve sozlerin mutlu etti beni, cok tesekkur ederim:)Kazaga da memnun oldum, pek yakismis ogluma :)
  3. Crocus 17 Ocak 2012 07:40
    evet gerçekten hızlıymış hala :)ben de ocak başında duymuştum.
    iyi okumalar.
  4. Evrim 18 Ocak 2012 10:51
    Demiştin yeşim demiştin :) Bu sefer de haladan değil ama anneanneden kaynaklı minik minicik bir şey gelebilir size :))

    Pelin, bir şey yapmak için yapmadığını içinden geldiğini biliyorum zaten yazıda da bu yüzden "aşk" benzetmesini bile yaptım :))

    Corocus, biz çok sevdik umarım siz de sevmişsinizdir. Size de iyi okumalar :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...