Düşündüren Havlamamalar


Bir çok benzer yaş evinde olduğu gibi "Sen şu ol, ben şu olayım" oyunları bizim evde de bol miktarda oynanıyor. Dün "Ben büyük köpek olayım, sen yavru köpek ol" dedi. Olduk! Kendimize kapısında kilidi olan(!) kulübe yaptık, yemek pişirdik (!) yedik, büyük köpeklerden kaçtık, kedi kovaladık, uyuduk ve tabi ki rollerimiz gereği havladık. Daha doğrusu ben "hav"ladım o ise "woof"ladı. Bildiğiniz üzere bizim Türkiye'de köpekler havlar ama burada "woof"luyorlar. Aslında şaşırmak yersiz. Çocuk buraya geldiğinde 1,5 yaşında bile değildi ama insan bazı şeyleri düşünemiyor işte. Canı yandığında da "aaay" değil "ouuuch" diyecek tabi!  Daha bir sürü ünlem ve ses farklı olacak. Genetik kodlara yazılı değil ya bunlar, öğreniliyor! Okul hayatının içine girince de senin hakimiyetin doğal olarak sona eriyor.

Hadi bunlar tamam da daha neler, ne kadar farklı olacak acaba? Rahattım, "Ben her şeyi öğretirim oğluma" diyordum. Ama bilinçli olarak öğretilmeden öğrenilen o kadar çok şey var ki hayatımızda! Bu küçücük nüans  bunu hiç düşünemediğimi fark ettirdi. 

 "Amaaaaan kadın sende havlamasın da wooflayıversin seninki ne çıkar" diyebilirsiniz. Ama işte ben de  diyorum ki daha düşünemediğim neler çıkacak acaba karşımıza?

Benim de bunu paylaşmam gerek dersen :) Paylaş

4 Response to "Düşündüren Havlamamalar"

  1. Sevgi 5 Mart 2012 10:48
    ama annesi napsın yavrucak.. hem böyle güzel işte.. evde ki kelime dağarcığı epeyce genişler..
  2. ÇokBilmiş 7 Mart 2012 19:43
    Elbette sizin kültürünüzden çok farklı bir kültürde büyüyor ve o kültürü özümsüyor. Orada yaşamak niyetindeyseniz o kültürün içinde asimile olması en sağlıklısı... Sonuç olarak "kötü" kültür yoktur. Sadece kültürler birbirlerinden farklı. Oğlunuz iki farklı kültürle büyüyen şanslı bir yetişkin olacak. Woof'lasa bile hav'layan birini gördüğünde garipsemeyecek. Bence güzel bir sonuç. Boşuna üzülmeyin :)
  3. Evrim 9 Mart 2012 12:10
    Haklısın Sevgi iki dlle büyüyecek olamsına ben d seviniyorum. Hareket ettiğmi nokta çok basit bir yer ama iki kültür arasında denge kurabilmek istiyorum ve karşımıza çıkacak düşenemediğim şeylerden endişeleniyorum diyelim sadece. Hallederiz ama yaa :))
  4. Evrim 9 Mart 2012 12:21
    Merhaba çokbilmiş - yahu böyle yazınca da çok komik oluyor :)- Kafamızdaki tanımları farklı olabilir diye söymek istiyorum asimile olmayı çoğunluğun içinde erimek olarak düşündüğümden asimile olmasından ziyade adapte olmasını istiyorum. Yani iki kültürü de taşıyabilsin. Belçika'da da, Türkiye'de de evinde gibi hisedebilsin. Ne orada ne de burada "diğer" olmasın. Kısacası başladığımız basit örneğe dönersek burada "woof"lasın, Türkiye'de havlasın :) Dediğin gibi iki kültürü birden tanımak bir şans ama işin zorlukları da olacak işte bu küçücük miniminnacık örnekten çıkardığım sonuç buydu. İnsan kafasındaki her şeyi yazamıyor. Wooflaması rahatsız etmedi anlayacağın sadece bunları düşündürdü :))
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...